Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ve yaşam doyumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ve yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiş ayrıca cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bunun için Samsun ilinde bulunan çeşitli türdeki liselerde eğitim gören öğrencilere araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Diener ve arkadaşları (1985) tarafından geliştirilen Yaşam Doyum Ölçeği ve Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Katılımcılar tarafından gönüllülük esasına dayalı olarak doldurulan 762 ölçeğin analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin çözümlenmesi amacıyla t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmış olup SPSS 20 paket programından yararlanılmıştır. Denencelerin test edilmesinde gözlenen sayısal farkların anlamlı olup olmadığı .05' lik hata payı dikkate alınarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ile yaşam doyumları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin problem çözme becerileri ile yaşam doyumlarının anlamlı bir farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir. In this study, the relationship between problem solving skills and life satisfaction levels of high school students was investigated and it was investigated whether they showed a meaningful difference according to sex. For this purpose, the personal information form prepared by the researcher for the students in various kinds of high schools in Samsun, the Life Satisfaction Scale developed by Diener et al. (1985) and the Problem Solving Inventory developed by Heppner and Petersen (1982) were applied. An analysis of 762 scales, filled out by volunteers on the basis of volunteerism, was conducted by the participants. The t-test and one-way ANOVA were used to analyze the data in the study and SPSS 20 package program was used. Whether the numerical differences observed in testing the tests are significant or not is determined by considering the error margin of .05. As a result of the research, there was a significant negative correlation between problem solving skills and life satisfaction of high school students. Furthermore, according to the gender variable, the result of the problem solving skills and life satisfaction did not show any significant difference
Collections