Mülteci çocukların sorunları ve beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma mülteci çocukların sorunlarını ve beklentilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Mülteci çocukların sorunları ve beklentileri araştırmacı tarafından oluşturulan anket çerçevesinde belirlenerek ele alınmıştır. Bu çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Samsun ili Atakum ve İlkadım ilçesinde eğitim-öğretim gören 7-18 yaş aralığındaki 409 mülteci çocukla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacı tarafından oluşturulan Sorunlar Anketi, Beklentiler Anketi ve Kişisel Bilgiler Formu kullanılmıştır. Veriler 20.00 SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde Betimsel İstatistikler, Frekans Analizi ve Çapraz Tablo Analizi teknikleri kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde .05 hata düzeyi dikkate alınmıştır. Çalışmada mülteci çocukların sorunları eğitim, beslenme ve gıda, barınma ve temizlik, sağlık, dil, adaptasyon ve dışlanma, maddiyat, çocuk işçiliği, aile, ruh sağlığı alanlarıyla ilişkili olarak ele alınmış, sorunların mülteci çocuklar arasındaki yoğunluğunun soruna göre farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. Çalışmada mülteci çocukların beklentileri ise eğitim, gelecek, vatandaşlık verilmesi, ülkesine geri dönme, psikosoyal yardım, dil, çocuk işçiliği, maddi yardım ile ilişkili olarak ele alınmış ve beklentilerin mülteci çocuklar arasındaki yoğunluğunun beklentiye göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma, ilgili alanda sorunları ve beklentileri geniş bir perspektifte ele alan ilk çalışma olması ve mülteci çocukların sorunlarına ve beklentilerine yönelik önemli bilgiler verebilecek olması nedeniyle önemli bir çalışma olarak görülmektedir. This study was conducted to determine the problems and expectations of refugee children. The problems and expectations of refugee children has addressed in the framework of the questionnaire created by the researcher. This study was carried out with 409 refugee children aged between 7-18 years who are studying in the province of Atakum and Ilkadım in the province of Samsun in the academic year of 2017-2018. In the study, researcher-generated the Problems Questionnaire, the Expactations Questionnaire and the Personal Information Form were used. The data had been analyzed with the 20.00 SPSS package program. Verilerin değerlendirilmesinde Tanımlayıcı İstatistikler, Frekans Analizi ve Çapraz Tablo Analizi teknikleri kullanılmıştır. In the statistical evaluation of the data, .05 error level was taken into consideration. education, nutrition and food, shelter and cleanliness, health, language, adaptation and exclusion, materialism, child labor, family, mental health, and the problem was that the intensity among refugee children varied according to the problem. In the study, the expectations of refugee children were handled in relation to education, future, citizenship, return to their country, psychosocial assistance, language, child labor, financial assistance, and the expectation that the intensity among refugee children varied according to anticipation. This study is seen as an important work because it is the first study to address the relevant field issues and expectations in a broad perspective and can provide important information on the problems and expectations of refugee children.
Collections