Ters yüz sınıf modeline dayalı uygulamaların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve planlama becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ters yüz sınıf modeline dayalı uygulamaların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı düzeyi ve planlama becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemi Samsun ilinde yer alan devlet okullarından birinde öğrenim gören 60 ilkokul 4. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma nicel verilerin nitel verilerle desteklendiği açımlayıcı karma desende hazırlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutu 3x2'lik ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırma grubu her grupta 20 öğrenci olmak üzere ters yüz sınıf modelinin uygulandığı deney 1, revize edilmiş ters yüz sınıf modelinin uygulandığı deney 2 ve yürürülükte olan MEB müfredatına ilişkin ders ve çalışma kitabındaki etkinliklerin uygulandığı kontrol grubundan oluşmaktadır. İlkokul 4. sınıf Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerinde gerçekleştirilen uygulamalar 4 hafta sürmüştür. Araştırmanın verileri, araştırma kapsamında geliştirilen Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarı Testi, Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarı Testi ve Londra Kulesi Testi 4 ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında öğrencilerin deneysel uygulamalar öncesi ve sonrası (varsa) akademik başarı ve planlama becerisi düzeylerindeki değişimlerin birlikte karşılaştırılması için tekrarlı ölçümler için karışık desen ANOVA testine başvurulmuştur. Uygulanan modellerin hangi derste daha etkili olduğuna yönelik olarak etki büyüklüğü istatistiğinden yola çıkarak yorum getirilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşme ve sınıf içi gözlem verilerinin analizinde içerik analizi tekniği tercih edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS 17.0 istatistik paket programı; nitel verilerin analizinde ise NVİVO 12 programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları ters yüz sınıf modeline dayalı uygulamaların Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerine yönelik akademik başarı düzeyi üzerinde anlamlı bir şekilde daha etkili olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte ters yüz sınıf modeli ile revize edilmiş ters yüz sınıf modelinin uygulandığı grupların akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, deney 1, deney 2 ve kontrol grubundaki öğrencilerin planlama becerisi düzeyleri arasında anlamlı farklılık olmadığını göstermektedir. Araştırmanın nitel verilerinden elde edilen sonuçlar, ters yüz sınıf modelinin uygulandığı gruplarda yer alan öğrencilerin modele ve kullanılan animasyonlara, kare koda dayalı etkinliklere ilişkin olumlu görüş bildirdiklerini; sınıf içinde aktif öğrenenler olarak öğrenme sürecine katıldıklarını göstermektedir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak ters yüz sınıf modelinin akademik başarıyı artırmada etkili bir model olması sebebiyle okullarda yaygın bir şekilde uygulanması önerilmektedir. Purpose of this study is to investigate effect of applications based on flipped classroom model on academic achievement level and planning skills of 4th grade primary school students. Sample of the study consisted of 60 4th grade students who attend a state primary school in Samsun. The study was conducted in explanatory mixed design which enables to support quantitative data with qualitative data. The quantitative dimension of the study was designed as a semi-experimental design with 3x2 pre-test and post-test control group. The study group was consisted of 20 students in each group, experiment 1 in which flipped classroom was applied, experiment 2 in which revised flipped classroom was applied and control group in which activities in the textbook related with the current curriculum were applied. Teaching applications were applied in 4th grade primary school courses Science and Social Sciences during 4 weeks. Research data was obtained with data tools developed within the research that Science Achievement Test, Social Sciences Achievement Test and Tower of London Test 4. In the context of the research, split plot ANOVA test was used to compare pre-post change (if any) of academic achievement and planning skill levels of students. Effects size statistic value was used to construe in which course flipped classroom was more effective. Content analysis technique was used to analyse qualitative data as interview with students and observation in class. SPSS 17.0 statistics program for quantitative data and NVİVO 12 program for qualitative data was used in analysis. Research results show that each applications in flipped classroom were more effective than traditional application on Science and Social Sciences academic achievement. However, there was no significant difference between academic achievemet levels of students who were in groups trained by flipped classroom and revised flipped classroom. Research results show that there was no significant difference between planning skill levels of the students in experiment 1, experiment 2 and control group. Research results obtained by qualitative data show that students who were in groups applied flipped classroom models had positive opinion on flipped classroom, animations and QR code activities. Research results obtained by observation data show that students were active learners during the learning process. Both flipped classroom models are recommended for use in schools extensively, on the basis of the research results show both models were effective on academic achievement.
Collections