Müzik öğretmeni adaylarının müziği öğrenme stratejilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının kullandıkları müziği öğrenme stratejilerini algılama, gerçekleştirme, yansıtma boyutlarında hangi düzeyde kullandıklarını ve bu stratejilerin cinsiyet, sınıf düzeyi, lise türü ve okuduğu üniversite değişkenleri açısından farklılık gösterme durumunu belirlemektir. Araştırma betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini yedi farklı bölgeye ait Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Harran üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi'nde 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören toplam 360 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde müzik öğretmeni adaylarının müziği öğrenme stratejilerinde devam ettikleri lise türü, sınıf düzeyleri ve cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık olup olmadığının tespiti için t-testi uygulanmıştır. Müzik bölümünde farklı üniversitelerde okuyan öğrenciler arasında farklılık olup olmadığının tespit etmek için ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırmada ilgili veriler Kocabaş (2003) tarafından geliştirilmiş olan `Müziği Öğrenme Stratejileri Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda, üniversite de okuyan öğrencilerin müziği öğrenme stratejilerinin cinsiyete, mezun olunan lise türü, okuduğu üniversiteye ve okuduğu sınıf düzeyine göre farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmaktadır. Araştırma sonuçları doğrultusunda müzik öğretmeni adaylarına müziği öğrenme stratejilerinin öğretiminde öğrenciye rehberlik edebilmeleri için seminer çalıştay gibi toplantılara katılımı teşvik edilmesi gibi öneriler geliştirilmiştir. The aim of this research is to determine the extent to which musical teacher candidates perceive, implement, and reflect the musical learning strategies they use and how these strategies differ in terms of gender, grade level, high school type and university variables. Research is a field study in descriptive quality. The sample of the research consists of 360 students studying in the year 2015-2016 in Ondokuz Mayıs University, Inonu University, Harran University, Cumhuriyet University, Uludağ University, Dokuz Eylül University and Mehmet Akif Ersoy University belonging to seven different regions. In the analysis of the obtained data, t-test was applied to determine whether there is a meaningful difference according to the high school type, class levels and gender in which music teacher candidates continue their music learning strategies. An ANOVA test was used to determine whether there were any differences among the students studying at different universities in the music department. Relevant data were collected by using the `Music Learning Strategies Scale` developed by Kocabaş (2003). According to the findings of the research, it is found that the learning strategies of the students who study at university are different according to sex, graduated high school type, university they read and grade level they read. In line with the results of the research, proposals have been developed to encourage musical teacher candidates to participate in meetings such as seminar workshops so that they can guide students in the teaching of music learning strategies.
Collections