Programlama öğretiminde robotik ve scratch uygulamalarının öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerileri ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı programlama öğretimi sürecinde öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerilerine ve akademik başarılarına görsel programlama ve robotik programlama etkinliklerinin etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya iki gruba ayrılan toplam altmış öğrenci katılmıştır. Araştırma öncesinde öğrencilerin temel bilgisayar bilgisi ölçülmüştür. Daha sonra öğrencilere bir ay boyunca görsel programlama ve robotik eğitimi verilmiştir. Ardından Scratch ve mBlock ortamlarına uygun birbirine eşdeğer programlama başarı testleri uygulanmıştır. Öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme pratikleri öğrencilerle yapılan görüşme ile ölçülmüştür. Daha sonra gruplar yer değiştirilerek 1. gruba mBlock, 2. gruba Scratch eğitimi verilmiştir. Eğitim sonrası ölçüm tekrarlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel araştırma yönteminin sontest kontrol grup tasarımı kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak akademik başarı testleri ve bilgi işlemsel düşünme pratiklerini ölçen görüşme formu kullanılmıştır.Araştırma sonuçları incelendiğinde hem akademik başarıda hem de bilgi işlemsel düşünme pratiklerinde iki grubun da eşdeğer puanlar aldığı gözlemlenmiştir. Sonuçlar programlama temel eğitimi için iki yöntemin de kullanılabilir olduğu şeklinde yorumlanmıştır. Çalışma alan yazına katkı sağlayarak, bilişim teknolojileri öğretmenleri ve STEM alanında çalışan diğer branştaki öğretmenlere, öğrencilerine programlama eğitimi verirken nasıl bir yol takip etmeleri hakkında rehberlik sunabilecek sonuçlar ortaya koymuştur. The aim of this research is to reveal the effect of visual programming and robotic programming activities on the students' computational thinking skills and academic achievement during the programming instruction process. A total of 60 students, who were divided in two groups, participated in the research. The background computer knowledge of the students was measured before the research. Then students were trained in visual and robotic programming for a month. Next, achievement tests, which are equivalent in Scratch and mBlock environmets, were applied. The students' practices of computational thinking was measured by interviewing. After that, the groups were changed and given mBlock training for Scratch group and Scratch training for mBlock group. Then the measurement was repeated.In the research, the posttest control group design of the semi-experimental research method from the quantitative research methods was used. Academic achievement tests and interview forms that measure computational thinking practices were used as data collection tools.At the end of the research, it was concluded that there was no difference between groups in academic achievement and in computational thinking practices. Interpretation of results revealed that two of the applications can be used for basic programming education. This research is considered as being able to make contribution to the field and literature. In addition, results have the potential to offer guidance to information and communication technology teachers and teachers working on the field of STEM by providing programming training.
Collections