Reel ve sanal ortamlardaki reklam uygulamalarının tüketici satın alma davranışlarına etkisi: Samsun ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, insanların alışveriş yaparken tercih ettiği reel ve sanal ortamlardaki reklam uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışlarını ne şekilde etkilediğini araştırmaktır. Genel tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemini Samsun merkez ilçelerindeki 3 alışveriş merkezini (Piazza, Yeşilyurt, Lovelet AVM) ziyaret eden ve çalışmaya gönüllü olan 18 yaş ve üstü 440 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın temel problemini, `reel ve sanal ortamlardaki reklam uygulamalarının tüketici satın alma davranışlarına etkisi demografik değişkenlere göre farklılık göstermekte midir?` sorusu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak bir anket formu kullanılmıştır. Bu anket formundan elde edilen veriler SPSS 17 istatistik programında analiz edilmiştir ve çıkan sonuçlar tablolar halinde verilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde reklamların etkisi cinsiyet, yaş, eğitim seviyesi, gelir seviyesi gibi demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiğini açıklamaktadır. The purpose of this study is to investigate how do advertising practices in real and virtual environments affect consumers' buying behaviours. The study was performed in a general screening model; and the sample consisted of 440 participants aged 18 and over who visited the three shopping centres in the central districts of Samsun (Piazza, Yeşilyurt, Lovelet AVM) and volunteered for the study. The main problem of the research is question that `Is there any difference in impact on consumer's purchasing behaviours of advertising practices in real and virtual environments according to some demographic variables? A survey form developed by the researcher was used as a data collection tool. The data obtained from this survey form were evaluated in SPSS 17 statistics program and the results were interpreted and presented as tables. The results of the research show that the effect of advertising on consumers' buying behaviour has a significant difference according to demographic variables such as gender, age, education level, income level.
Collections