Coğrafya bölümü lisansüstü öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, coğrafya bölümü lisansüstü öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Anabilim dalında 2017-2018 yılı bahar ve 2018-2019 yılı güz dönemlerinde öğrenim gören 54 lisansüstü öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma karma yöntem ile hazırlanmıştır. Katılımcıların medya okuryazarlık düzeylerini ölçmek için Karataş tarafından geliştirilen `Medya Okuryazarlık Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan coğrafya alanıyla ilgili medyadan yararlanma durumlarını tespite yönelik açık uçlu sorular kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 22 programı kullanılarak, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutularak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda coğrafya bölümü lisansüstü öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerinin iyiye yakın olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin medya okuryazarlık düzeyleri ile cinsiyetleri, yaşları, mezun oldukları lisans programları, medeni durumları, eğitim düzeyleri, meslek durumları ve medya okuryazarlığı kavramı hakkında bilgi sahibi olma durumları arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Ayrıca coğrafya bölümü lisansüstü öğrencilerinin alanları ile ilgili olarak belgesel programlarını, National Geographic ve Doğu Coğrafya dergilerini, sosyal medya ağlarından Youtube ve Facebook'u, internet sitelerinden National Geographic ve coğrafya forum sitelerini takip ettikleri tespit edilmiştir. Bilimsel olmayan kitapları okuma, gazetelerden yararlanma ve yayın yapmaları düşük düzeydedir. Üniversitelerde medya okuryazarlığı eğitimi üzerine paneller ve konferanslar yapılabilir. This study aims to determine the media literacy levels of graduate students in the geography department. The study was conducted with 54 graduate students who studied at Ondokuz Mayıs University, Institute of Social Sciences, Department of Geography in the spring 2017-2018 and fall 2018-2019 semesters. The study was prepared with mixed method. The `Media Literacy Scale` developed by Karataş and the open-ended questions prepared by the researcher to determine their use of media related to the field of geography were used to measure the level of media literacy of the participants. The quantitative data were analyzed by using SPSS 22 program and the qualitative data were analyzed by content analysis. As a result of the study, it was found that the media literacy levels of the department of geography graduate students were close to good. There was no significant difference between students' media literacy levels and their gender, age, undergraduate programs, marital status, education level, occupational status and knowledge about media literacy concept. In addition, it has been determined that the students of geography department follow documentary programs, National Geographic and eastern geography magazines, social media networks, YouTube and Facebook, National Geography and geography websites from their websites. It is low to read non-scientific books, to use newspapers and to publish. Panels and conferences on media literacy education can be held at universities.
Collections