İlkokul birinci sınıfa başlayan öğrencilere uygulanan okula uyum haftası ve uyumu etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim birinci sınıfa başlayan öğrencilerin okula uyumlarını kolaylaştırmak amacıyla düzenlenen, okula uyum haftası ve uyumu etkileyen faktörlerle ile ilgili öğretmen görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Aynı zamanda öğretmenlere göre okula uyum kriterleri ve okul uyumunu etkileyen faktörler de bu araştırmanın konusudur. Bunun için nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılında birinci dönemin sonunda Sinop merkezde ilköğretim okullarında birinci sınıfları okutan 9 sınıf öğretmeni ile görüşme yapılarak yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, içerik analizine göre analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında öğretmenlere göre öğrencinin okula uyumunun en önemli göstergesinin okuldaki kurallara uyması olduğu görülmüştür. Çocukların okul uyumlarını en fazla etkileyen etmen anne- baba- çocuk ilişkisinin niteliği olarak belirtilmiştir. Okula başlama yaşı küçük, göçmen, kasları gelişmemiş olan öğrencilerin okula uyum güçlüğü çekerken, okul öncesi eğitim alan öğrencilerin ise okula daha kolay uyum sağladıkları ifade edilmiştir. Uyum haftasında okul ortamının kalabalık olmamasının çocuktaki okul korkusunu azalttığı, öğrenci ve veliyi tanımaya katkı sağladığı belirtilmiştir. Okuldaki ve sınıftaki öğrenci sayısı fazla olan öğretmenlere göre, uyum haftası gerekli görülürken, öğrenci sayısı az ya da taşımalı okul öğretmenlerine göre uyum haftası gereksiz olduğu belirtilmiştir. Öğretmenler, özellikle çekingen, ilk defa evden ayrılan, okul öncesi eğitim almamış çocuklar için uyum haftasının etkili olabileceğini ifade etmişlerdir. Okul öncesi eğitim kurumundan gelen– özellikle de aynı okulun anasınıfından gelen- çocuklar için okul açılmadan öğrencilerle tanışılmasının önemli, ancak beş günlük uyum haftasının gereksiz olduğunu vurgulamışlardır. Bulgular, ilgili literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. This study was conducted to determine the opinions of the teachers about the school adaptation week, which was organized in order to facilitate the adaptation of the students to the first year of primary education. At the same time, the school adherence criteria and the factors affecting school compliance according to the teachers, are also the subject of this research. For this purpose, a case study of qualitative research designs was used. The research was carried out in the 2015-2016 academic year at the end of the first semester with 9 class teachers teaching first grades in primary schools. In order to collect data, a semi-structured interview form developed by the researcher was used. Data were analyzed according to content analysis. In the light of the findings obtained from the study, it was seen that the most important indicator of the students' compliance with the school was the compliance with the rules in the school according to the teachers. The most important factor affecting the school adaptation of the children was the quality of the parent-child relationship. While the students who are younger than the age of school, immigrant, have not developed their muscles, they have difficulty in adapting to school. It was stated that the lack of crowding of the school environment during the integration week reduced the fear of schooling in the child and contributed to the recognition of students and parents. According to the teachers who have a high number of students in the school and in the classroom, it is stated that the week of adaptation is required, while the number of students is low or the week of adaptation according to the school teachers is unnecessary. Teachers, especially timid, stated that the week of adaptation could be effective for the children who had left home for the first time and who had not received pre-school education. They emphasized that it was important to meet the students before the school was opened, especially for the children coming from the pre-school education - especially from the kindergarten of the same school, but the five-day adjustment week was unnecessary. The findings were discussed in the light of the relevant literature and recommendations were presented.
Collections