Show simple item record

dc.contributor.advisorMangır, Mediha
dc.contributor.authorGündoğdu, İsa
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:16Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673673
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkçenin Yabancı Dil Öğretiminde kullanılan ders kitaplarının deyimlere ne oranda yer verdiğini karşılaştırmalı olarak inceleyip kültürler arası iletişim yaklaşımı açısından bu kitaplardaki deyim varlığının tespit edilmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelenmesi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkçenin Yabancı Dil Öğretiminde kullanılan ` Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Öğretimi, İstanbul Yabancılar İçin Türkçe, Gazi Yabancılar İçin Türkçe, İzmir Yabancılar İçin Türkçe, Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe` ders kitaplarındaki deyim varlığı incelenmiştir. Tespit edilen deyimler karşılaştırılmış, benzerlikler ve farklılıklar ortaya konulmuştur. Eğitim setlerinin deyimlere hangi açılardan yaklaştığı, deyimlere ne sıklıkla yer verdiği ve hangi tür deyim öğretimi etkinliklerine yer verdiği incelenmiştir. Bunun yanı sıra eğitim setleri arasında bir deyim ortaklığı olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre eğitim setlerinin deyim öğretimi açsından yetersiz olduğu, geleneksel deyim öğretimi etkinliklerine yer verdiği ve eğitim setleri arasında bir deyim ortaklığı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır
dc.description.abstractThe aim of this study is to review to what extent idioms are given in the the textbooks used teaching Turkish as a foreign language in a comparative way and to determine the existence of the idioms in these books in terms of intercultural communication approach. Document analysis which is one of the qualitative research methods is used in this study. Within the scope of the research, it is studied the existence of the idioms in ` Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Öğretimi, İstanbul Yabancılar İçin Türkçe, Gazi Yabancılar İçin Türkçe, İzmir Yabancılar İçin Türkçe, Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe` coursebooks used teaching Turkish as a foreign language. The idioms determined in the coursebooks are compared, similarities and differences are revealed. It is studied from which angles the coursebooks approach idioms, to what extent idioms are given in the coursebooks and what kind of idiom teaching activities are taken place in the coursebooks. Besides, it is studied whether any idiom coordination occurs between the coursebooks. According to the findings obtained from the research, it is concluded that the coursebooks are inadequate in terms of teaching idioms, are mainly based on traditional teaching methods and any idiom coordination is not found between the coursebooks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKültürler arası iletişim yaklaşımı açısından Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarındaki deyimler
dc.title.alternativeIdioms in the textbooks used in teaching Turkish as a foreign language in terms of intercultural communication approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-15
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmIntercultural communication
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmIdioms
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10232356
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553059
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess