Fen bilgisi öğretmen adaylarına `Su` temasının LEGO robotik uygulamaları ile öğretiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, LEGO Robotik destekli bir fen bilgisi öğrenme ortamında, öğretmen adaylarına `Su` temasının ve içerdiği fen bilgisi konularının senaryo ile nasıl öğretilebileceğini ve bilimsel süreç becerileri, bilimsel yaratıcılık ve karar verme becerileri gibi çeşitli değişkenlerin öğretmen adaylarının LEGO öğrenme ortamlarına etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Aynı zamanda öğretmen adaylarının kodlama başarılarındaki gelişmeler ile senaryo ve LEGO ortamında öğrenme hakkındaki görüşleri de incelenmiştir. Çalışma toplamda, LEGO robotik kodlama sertifikasına sahip 12 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma kapsamında nitel veriler ağırlıklı olmak üzere, hem nitel hem nicel veriler toplanmış olup, özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının ön durumlarında bilimsel süreç ve karar verme becerilerinin ortalamanın üzerinde, bilimsel yaratıcılıklarının ise ortalamanın altında olduğu görülmüştür. Kodlama becerilerindeki gelişimi izleyen ön ve son test sonuçları, yarı yapılandırılmış mülakat sorularına verilen cevaplar ve ses kayıtlarının transkripsiyonu ise, öğretmen adaylarının hem senaryo ile hem de LEGO robotik destekli fen öğretimi ortamında fen kavramlarında ve kodlama becerilerinde pozitif yönde gelişme olduğunu göstermiştir. Çalışmada, öğretmen adaylarının senaryo ve LEGO robotik uygulamaları ile fen öğretimine karşı görüşlerinin ise olumlu olduğu belirlenmiştir. Çalışma sonunda, bu yeni uygulama örneği ve eğitsel robotiğe dair önerilerde bulunulmuştur. This study aims to examine how the theme `Water `and its related science acquisitions can be taught to pre-service science teachers with a scenario and in a LEGO Robotics-assisted science learning environment and to evaluate the contributions of different variables such as scientific process skills, scientific creativity and decision-making skills of pre-service science teachers to this learning process. Also, their coding skill development and their views on the scenario and learning with LEGO robotics were also examined. The study was conducted with a total of 12 pre-service science teachers with LEGO robotics coding certificate. Within the scope of the study, both qualitative and quantitative -mostly qualitative- data were collected and case study method were used. According to the findings obtained, it is observed that the participants success rate is increased with an above averaged results of scientific process skills and decision-making skills and with a below averaged result of scientific creativity in the pre-case evaluation. The pre- and post-test results according to the coding skills evaluations, the responses to the semi-structured interview questions and the transcriptions of the voice recordings showed that the pre-service science teachers had positive development in learning science concepts and coding skills in both with scenario and LEGO robotics assisted learning environment. It was also determined that pre-service teachers' views on teaching science with scenario and LEGO robotics were positive. At the end of the study, some suggestions were made about this new way of teaching and educational robotics.
Collections