Ergenlerde yeme tutumlarının aile işlevleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada temel amaç, ergenlerde yeme tutumlarının aile işlevleri ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim- öğretim yılında Giresun ili, Merkez ilçesinde çeşitli liselerde okuyan 385 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 16.03 olan 206'sının (%53.5) erkek, 179'unun (% 46.5) kız olduğu belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama amacıyla Yeme Tutumu Testi, Aile Değerlendirme Ölçeği ve Kişisel Form kullanılmış ve SPSS 23 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde öğrencilerin demografik özelliklerini incelemeye yönelik betimsel istatistiksel çalışma yapılmıştır. Cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, beslenme alışkanlığı ve anne baba tutumuna göre yeme tutumu ve aile değerlendirme puanlarının değişkenlerle anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği Tek Yönlü Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) vasıtasıyla incelenmiştir. Bununla beraber çok değişkenli temel etki anlamlı olduğunda Tek Yönlü Varyans Analizinde (ANOVA), varyans analizlerin anlamlı olması durumunda post hoc Scheffe testi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda, cinsiyet, sınıf düzeyi, beslenme alışkanlığı ve anne- baba tutumları değişkenleri ele alındığında yeme tutumu ve aile işlevselliği arasında ilişkiyle anlamlı bir farklılık bulunmadığı bulunmuştur. Ergen bireylerde okul türü değişkeninin yeme tutumu ve aile değerlendirme puanlarıyla istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur. Fen Lisesi öğrencilerinin Anadolu ve Meslek Liseleri Öğrencilerine göre daha sağlıklı aile işlevlerine sahip olduğu, fakat Anadolu Lisesi ve Meslek Lisesi öğrencilerinin aile işlevselliği puanlarında anlamlı farklılık olmadığı bulunmuştur. Yeme tutumunun aile işlevlerini yordadığı araştırma sonucunda tespit edilmiştir. Buna göre, sağlıklı işlevlere sahip olmayan öğrencilerde bozuk yeme tutum ve davranışlar görülebileceği bulunmuştur. The main aim of this research is to investigate eating behaviors in adolescents in terms of family functions and various variables. The sample of this research consisted of 385 student in various high schools in the central district of Giresun city in the academic year of 2017-2018. The average age of the students in this study was (16.03), 206 (53.5%) of them were males and 179 (46.5%) were females. for the purpose of collecting date for this research , a eating behavior test was done and a family evaluation scale and a personal form were used and It was analyzed using SPSS 23 package program. In the analysis of the data, a descriptive statistical study was conducted to examine the demographic characteristics of the students. It was examined by the One-Way Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) to see whether there is a significant difference in the scores of eating attitude and family function in accordance to Gender, type of school, class level, eating habits and parental attitude. However, when the multivariate basic effect is significant, one-way analysis of variance (ANOVA) is used to determine if variance analysis is significant, using post hoc Schaffer test. As a result of the research, when the variables of gender, class level, nutrition habits and parental attitudes were taken into consideration, it was found that there was no significant difference between eating attitude and family functioning. In adolescent individuals, it was found that there was a statistically significant difference in eating attitude and family evaluation with variety of school type. It has been found that Science High School students have healthier family functions in comparison to Anatolian and Vocational High School students; however, there was no significant difference in the family functioning scores of Anatolian High School and Vocational High School students. The result of the research that followed the eating attitudes of family functioning was identified. According to the result of the research it was found that poor eating behaviors can be seen in students who do not have healthy family functions.
Collections