Programlama öğretiminde bilgisayarsız bilgisayar bilimi etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgisayarsız bilgisayar bilimi (B3), bilgisayar kullanmadan bilgisayar bilimlerinin temelini öğrencilere kazandırmayı hedefleyen etkinliklerle eğitimci ve araştırmacıların dikkatini çekmeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı programlama öğretiminde B3 etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Ayrıca öğrenci görüşleri ile akademik başarı arasındaki etkinin değerlendirilmesidir. Araştırmada karma araştırma desenlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümü deneysel bir çalışma olup rastgele atamalı eşleştirilmiş öntest ve sontest kontrol gruplu araştırma modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Giresun Üniversitesi Bilgisayar Teknolojileri Bölümünde öğrenim gören araştırmaya katılmaya gönüllü 54 öğrenci oluşturmaktadır. Nicel verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış olan akademik başarı testi kullanılmıştır. Nitel verilerinin toplanmasında ise programlama öğretiminde B3 etkinliklerinin kullanılmasına dair hazırlanan görüş formundan yararlanılmıştır. Araştırmada öncelikle tüm katılımcıların programlama bilgisini ölçmek amacıyla akademik başarı testi uygulanmıştır. Elde edilen puanlar yukarıdan aşağıya sıralanmış ve öğrenciler başarı puanları dikkate alınarak eşleştirilmiştir. Daha sonra eşleştirilen ikililerden her biri deney ve kontrol gruplarına rastgele atanmıştır. Bu işlemin sonunda 27 öğrenci deney grubunda, 27 öğrenci de kontrol grubunda yer almıştır. Altı hafta süren araştırmada, deney grubunda yer alan öğrenciler programlama öğretiminde B3 etkinliklerine katılmıştır. Kontrol grubu öğrencileri ise aynı konuyla ilgili geleneksel yöntemle programlama öğretimine tabi tutulmuştur. Sonrasında her iki gruptan akademik başarı testi ile nicel veriler toplanmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerden görüş formu ile nitel veriler elde edilmiştir. Nicel verilerin analizi sonucunda öğrencilerin programlama akademik başarılarında deney grubu lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Nitel verilerin analizi sonucunda da, B3 etkinliklerinin öğrencilerin birbirleri ve öğretmenleriyle olan etkileşimlerine, uzun süreli hatırlama sürelerine ve motivasyonlarına olumlu katkı sağladığı söylenebilir. Computer Science Unplugged (CS Unplugged) have begun to draw the attention of educators and researchers with activities aiming at providing students with the basis of computer science without using computers. The aim of this study is to investigate the effects of CS Unplugged activities on academic achievement of the undergraduate students in teaching programming course, and also to evaluate the relationship between the students' ideas and academic achievement. In this research, explanatory sequential design that is one of the mixed research designs was used. The quantitative part of the study was an experimental study, and it was carried out based on the research model including randomly assigned pretest and posttest control group. The sample of the study consisted of 54 volunteer students studying in the Department of Computer Technologies at Giresun University. In order to collect the quantitative data, researchers used the academic achievement test, and the validity and reliability analyses of this test were conducted by the researcher. The opinion form prepared on the use of CS Unplugged activities in teaching programming was used to collect the qualitative data. Firstly, academic achievement test was applied to measure the programming knowledge of all participants. The scores were ranked from top to bottom and the students were matched regarding their achievement scores. Each pair was then randomly assigned to the experimental and control groups. At the end of this process, there were 27 students in the experimental group and 27 students in the control group. During six weeks, the students in the experimental group participated in CS Unplugged activities in teaching programming. The students in the control group were subjected to the traditional method of teaching programming on the same subject. Afterwards, the quantitative data from both groups was collected with the academic achievement test. Furthermore, the qualitative data were obtained from the experimental group with opinion forms. As a result of the quantitative data analysis, it was seen that there was a significant difference in the academic achievement of the students in favor of the experimental group. In addition to the quantitative part of the research, qualitative data analysis indicated that CS Unplugged activities contribute positively to students' interactions with each other and with their teachers, their long-term memory and motivation.
Collections