Kuruluşundan günümüze güzel sanatlar liseleri başlangıç düzeyi keman eğitimi ders kitaplarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, kuruluşundan günümüze Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) başlangıç düzeyi keman eğitimi için hazırlanmış olan ders kitaplarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda söz konusu kitapların eğitsel tasarım boyutu kapsamında yer alan muhteva (içerik) ögesi karşılaştırmalı olarak ele alınmış ve bu ögeye ilişkin olarak ilgili kitaplarda yer alan içeriklerin organizasyonu, içeriklerdeki metinlerin ele alınış biçimleri ve bu metinlere ilişkin kullanılan görsellerin mevcut durumu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini kuruluşundan günümüze GSL'de uygulanan keman ders kitapları, örneklemini ise kuruluşundan günümüze GSL'de uygulanan başlangıç düzeyi keman eğitimi ders kitaplarının eğitsel tasarım boyutunun içerik ögesi oluşturmaktadır. Araştırma betimsel nitelikli olup, araştırmanın yürütülmesinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi modeli kullanılmıştır. Araştırmada incelenen keman eğitimi ders kitaplarının içerik organizasyonu bakımından ait oldukları keman öğretim programları doğrultusunda farklılık gösterdiği, incelenen kitaplardan `Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için Keman Ders Kitabı Lise I` adlı kitapta ve `Ortaöğretim Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi Keman Ders Kitabı 9` adlı kitapta ünite temelli, `Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Türk ve Batı Müziği Çalgıları Keman Ders Kitabı 9. Sınıf` adlı kitapta ise öğrenme alanı temelli yaklaşımın esas alındığı; kitaplarda sağ ve sol el teknikleri ile ilgili konularda sunulan metinlerin incelenen üç kitapta da bilgi verici metinler olduğu; bu metinlerin en kapsamlı şekilde `Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için Keman Ders Kitabı Lise I` adlı kitapta, sonrasında `Ortaöğretim Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi Keman Ders Kitabı 9` adlı kitapta sunulduğu; `Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Türk ve Batı Müziği Çalgıları Keman Ders Kitabı 9. Sınıf` adlı kitapta ise diğer iki kitaba göre metinlerin daha dar kapsamda yer verildiği veya hiç ele alınmadığı; incelenen ders kitaplarında metinlerle alakalı kullanılan görsellerin en çok `Ortaöğretim Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi Keman Ders Kitabı 9` adlı kitapta, sonrasında `Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için Keman Ders Kitabı Lise I` adlı kitapta kullanıldığı, `Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Türk ve Batı Müziği Çalgıları Keman Ders Kitabı 9. Sınıf` adlı kitapta ise diğer iki kitaba göre daha az görsel öğenin kullanıldığı bunun yanında tüm kitaplarda metinlere ilişkin kullanılan görsellerin açıklayıcı resim türünde olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. The aim of the research is to examine the beginner level textbooks prepared for violin education in Fine Arts High Schools since its foundation. For this purpose, the content element within the scope of educational design dimension of these books have been discussed comparatively and the organization of the contents in the related books, the way in which the texts are approached and current situation of the visuals used related to the texts are tried to be determined. The universe of the research consists of violin textbooks applied in Fine Arts High Schools since its establishment, and the sample is the beginning level violin education textbooks applied in Fine Arts High Schools since its establishment. The research is descriptive and content analysis model, one of the qualitative research methods, was used in the conduct of the research. In this study, it was observed that in terms of content organization, the violin education textbooks examined in the research differ according to the violin teaching programs they belong to. The book is based on the unit, `Fine Arts and Sports High Schools Turkish and Western Music Instruments Violin Textbook 9th Grade Book` is based on the learning area-based approach; that the text presented in the books on subjects related to right and left hand techniques are informative texts in all three books examined; these texts were presented in the book `Violin Textbook for Anatolian Fine Arts High School I` in the most comprehensive way, and then in the book `Violin Textbook for the Secondary Education Fine Arts High School Instrument Book 9`, `Fine Arts and Sports High Schools Turkish and Western Musical Instruments Violin Textbook 9th Grade Book` in the text of the other two books in the narrower scope of the text or is not addressed at all; In the textbooks examined, the images used in the text were mostly used in `the Secondary Education Fine Arts High School Instrument Education Violin Textbook 9, and then Violin Textbook for Anatolian Fine Arts High School I` was used. In `Western Music Instrument Violin Textbook, 9th Grade` Visual, less visual elements were used than the other two books.
Collections