Dördüncü sınıf `mikroskobik canlılar ve çevremiz` ünitesinin öğretiminde argümantasyon (uslamlama) yönteminin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada dördüncü sınıf mikroskobik canlılar ve çevremiz ünitesinin öğretiminde argümantasyon yönteminin akademik başarıya etkisi araştırılmıştır. Çalışma deseni olarak ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Samsun ili Havza ilçesinde bulunan bir ilkokuldaki 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Akademik başarının ölçülmesi amacıyla geliştirilen başarı testi ön test ve son test olarak iki gruba da uygulanmıştır. Ön test sonuçları ve kişisel bilgiler formundan elde edilen veriler ile benzer iki grup oluşturulmuştur. Deney grubu öğrencilerine argümantasyon yöntemine uygun hazırlanmış öğretim yapılırken, kontrol grubunda öğretmen merkezli anlatım yöntemi ile öğretim yapılmıştır. Uygulama sonunda yapılan son testten sonra elde edilen veriler SPSS istatistik paket program ile analiz edilmiştir. Analizde ilişkili örneklem t- testi ve bağımsız örneklem t- testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda grupların başarı testi puanları arasında yapılan t- testi sonuçlarına göre deney grubu ile kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark oluşmuştur. Bu sonuçtan hareketle, argümantasyon yönteminin fen derslerinde akademik başarıyı artıracağı ve öğretmen merkezli düz anlatım yöntemine göre başarıyı artırmada daha etkili olduğu söylenebilir. In this study, the effect of argumentation method on academic achievement was investigated in the teaching of fourth class microscopic organisms and environment unit. The quasi-experimental design was used as the study design. The study was carried out with 60 students in a primary school in the Havza district of Samsun in the 2017-2018 academic year. The achievement test which was developed to measure academic achievement was applied to both groups as pre-test and post-test. The data obtained from the pre-test results and the personal information form were formed with two similar groups. When the teaching which prepared according to the method of argumentation was done to experimental group students, in the control group, the teacher-centered teaching method was used. After the last test at the end of the study, the data were analyzed by SPSS statistical package program. The related sample t-test and independent sample t-test were used in the analysis. As a result of the research, according to the results of the t-test conducted between the achievement test scores of the groups, there was a significant difference between the experimental group and the control group in favor of the experimental group. Based on this result, it can be said that the argumentation method increases the academic achievement in science courses and is more effective in increasing the success according to the teacher-centered teaching method.
Collections