Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano ve armoni dersine yönelik tutumları ve armoni dersi başarı düzeylerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin piyano dersine yönelik olan tutumlarının ölçülmesi ve bu tutumların, armoni-kontrpuan-eşlik dersine yönelik olan tutumları ve armoni dersi başarı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi ve karşılaştırılması hedeflenmiştir. Birbirleriyle ilişkili olarak görülen piyano ve armoni dersinin müzik eğitimindeki rolü oldukça büyüktür. Bu hedef doğrultusunda, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan 2. ve 3. sınıf öğrencilerinden, ülkemizde eğitim vermeye devam eden üniversiteler arasından 5 üniversite (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Giresun Üniversitesi) belirlenerek 153 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırma, varolan bir durumun ortaya çıkarılması hedeflendiği için betimsel tarama modelinde nicel nitelikte bir araştırmadır. Öğrencilerin piyano dersine yönelik olan tutumlarını belirlemek amacıyla; Tufan ve Güdek'in (2008) geliştirmiş olduğu geçerli ve güvenilir(a=0.97) `Piyano Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Öğrencilerin armoni dersine yönelik olan tutumlarının belirlenmesinde ise Kalkandelen'in (2016) geliştirmiş olduğu (henüz yayınlanmamış olan tutum ölçeğine güvenirlik testi yapılarak a=0.89 değeri bulunmuştur) `Armoni Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Öğrencilerin armoni-kontrpuan-eşlik dersi başarı düzeylerinin belirlenmesinde 2018-2019 öğretim yılı güz dönemi not ortalamaları alınmıştır. Araştırmada edinilen bulgular sonucunda, öğrencilerin piyano dersine yönelik tutumları ve armoni dersine yönelik tutumları arasında, armoni dersine yönelik tutumları ve armoni-kontrpuan-eşlik dersi başarı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öte yandan öğrencilerin piyano ve armoni dersine yönelik tutumları arasında üniversite değişkeni bakımından anlamlı fark olduğu, armoni dersine yönelik tutumları arasında sınıf değişkeni bakımından anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. In this study, it is aimed to measure the attitudes of basic music education department second and third students towards the piano lesson and to examine and compare the relationship of these attitudes towards the harmony lessons and their harmony success levels. The piano and the harmony lessons, which are thought related together are quite significant in the music education. In the way of this target, 5 universities (Ondokuz Mayıs University, Gazi University, Marmara University, Gaziosmanpaşa University, Giresun University) were selected from the 2nd and 3rd grade students who are studying in the 2018-2019 academic year 153 students have been reached. The research is a quantitative study in the descriptive survey model as it is aimed to reveal an existing situation. In order to determine the attitudes of the students towards Piano course; it is used a valid and reliable 'The Piano Course Attitude Scale' (a=0.97) which is developed by Tufan and Güdek (2008). The Attitude Scale for Harmony Course` which was developed by Kalkandelen (2016) was used to determine the attitudes towards harmony course (a= 0.89 was found to be applied to the attitude scale which has not been published yet).In the determination of students' level of success in harmony-counterpoint course, 2018-2019 fall semester grade point averages were taken. As a result of the findings of the study, it was determined that there was a significant relationship between the attitudes of the students towards the piano lesson and their attitudes towards the harmony course, their attitudes towards the harmony course and their level of harmony-counterpoint lesson. On the other hand, it was found that there was a significant difference between the attitudes of the students towards the piano and harmony course in terms of the university variable, and there was a significant difference between the attitudes towards harmony course in terms of the class variable.
Collections