Techniques théâtrales dans le manuel Alter Ego du point de vue de la perspective co-actionnelle
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yabancı dil öğrenimi ve öğretimi yirminci yüzyılın ikinci yarısıyla karşılaştırıldığında amaçları ve niteliği bakımından önemli ölçüde başkalaşmıştır. Bu başkalaşım özünde dile ilişkin bilginin değil, dil kullanımının öğretilmesi gerektiği yönünde bir paradigma değişimi ile somutlaşmıştır. Başta iletişimci yaklaşımların, ardından Avrupa Diller İçin Ortak Çerçeve Belgesi'nin etkisiyle dil öğretim yöntemlerinde öğrenenin belli görevler üstlenerek gerçekleştireceği ve edindiği dilbilgisel becerileri gerçek hayatta kullanabileceği bir öğrenme modeli ortaya çıkmıştır. Eğitim öğretim sürecinde öğreneni etkin bir konuma getirmenin en etkili yollarından biri olan tiyatro tekniği gerek sosyal, bilişsel gerekse dilsel becerilerin gelişimi, kalıcılığı ve öğreticiliğini doğrudan desteklemesi nedeniyle yaygın bir kullanım alanı bulmaktadır. Tiyatronun yabancı dil öğretiminde kullanımının tek olumlu katkısı öğreneni etkin bir konuma getirmek değildir elbette. Tiyatro aynı zamanda etkili ve güçlü bir iletişim olanağı da sağlamaktadır. Elinizdeki çalışma, yabancı dil olarak Fransızcanın öğretiminde bir öğretim tekniği olan tiyatro tekniğinin yeni başlayanların dil becerileri ile bilişsel ve sosyal gelişimleri üzerindeki etkisini saptamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Çerçevesi (bundan böyle DİAOBÇ)'nin önerdiği yöntembilimsel yaklaşımla tasarlanmış olan Fransızca öğretim kitabı `Alter Ego A1`deki tiyatro tekniklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Kitabın seçimini yöneten temel ölçütler DİAOBÇ'ye dayanılarak hazırlanmış olması ve başlangıç düzeyindeki (A1) öğrencileri hedefliyor olmasıdır. Araştırmayla, söz konusu öğretim kitabında benimsenen eğitbilimsel yaklaşım çerçevesinde, yeni başlayanlara yönelik tiyatro tekniklerinin ne tür katkılar ve yararlar sağladığı ve ne tür kısıtlamalar içerdiği ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda seçilen kitabın iletişimsel becerilerin gelişimi ve yabancı dil öğretiminde bilgilerin yapılanması konusunda önemli katkılar sağlayan bir kaynak olduğu sonucuna varılmıştır. İletişim amaç ve düzeylerine göre tiyatro tekniklerinin kullanılmasının öğreneni güdüleme, isteklendirme ve etkin kılma noktalarında yararlı olduğu gözlemlenmiştir. Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde, yabancı dil olarak Fransızcanın öğrenimi ve öğretiminin önemine dikkat çekilerek eğitim dizgesindeki yeri irdelenmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde, özellikle tezin üzerine kurulduğu eylem odaklı yaklaşımın diğer yöntem ve yaklaşımlar açısından ayrıcalığı, onlarla benzer ya da farklı yanları saptanmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda, incelemeye katkı sağlayacağı düşünülen yabancı dil öğretim yöntem ve yaklaşımları tarihsel bakış açısıyla ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, DİAOBÇ ve bu çerçevenin bileşenleri incelenmiştir. Bu bölümde ayrıca tiyatro uygulamalarının yabancı dil olarak Fransızcanın öğrenimi ve öğretimindeki yeri üzerinde durulmuştur. Bu amaçla, tiyatro tekniklerinin incelenen dil öğretim kitabında nasıl yer aldığı bulgulanmaya çalışılmıştır. İnceleme sonucunda, tiyatro tekniklerinin temel ve alt dil becerilerinin kazanılması açısından önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Tezin son bölümünde, Alter Ego A1 dil öğretim kitabı incelenmiş, biçim ve içerik bakımından tanıtılmıştır. İncelemede içerik, konular, üniteler ve iletişim becerileri gözden geçirilmiştir. Bu yolla tiyatro tekniklerinin becerilerin geliştirilmesine katkısı gözlemlenmeye çalışılmıştır. Fransızca öğrenimi ve öğretimi amacıyla hazırlanmış, hedef kitlesi gençler ve yetişkinler olan Alter Ego altı düzeyden oluşan bir kitap dizisidir. Alter Ego A1, dizinin yeni başlayanlara ve DİAOBÇ'nin adlandırmasıyla `keşif düzeyi`ndeki öğrenenlere yöneliktir. Anılan belgenin A1 düzeyi için öngördüğü süre olan 120 saatlik öğrenme ve öğretme etkinliği içermektedir. Dosya sisteminin tercih edildiği kitapta, her bir dosya üç dersten oluşmakta, buna ek olarak bir seyahat günlüğü, bir de yansıtma sayfası içermektedir. Öğrenci kitabı, alıştırma kitabı ve öğretmen kitabından oluşan kitap setindeki toplam dosya sayısı 9'dur. Öğrenci kitabının sonunda dinleme etkinliklerine ilişkin kayıt belgeleri, dilbilgisi açıklamaları, fiil çekim tabloları ve çok dilli bir sözlük yer almaktadır. Kitapta öğrenciler için gerçekleştirilmesi beklenen kimi görevler tasarlanmış, bunların gerçekleştirilmesi yoluyla iletişim becerilerinin, sözlü ve yazılı anlama ve anlatma edimlerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Kitabın içerik ve özelliklerine odaklanıldığında, söz konusu tiyatro etkinliklerinin öğrencilerin edindikleri dilsel ve genel becerilerin uygulanabilmesinde önemli bir yere sahip olduğu söylenebilir. Çalışma sonunda, kitapta yer verilen tiyatro tekniklerinin yeni başlayanların ilgisini canlı tutma bakımından etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Nowadays, foreign language learning and teaching are significantly altered in terms of purpose and quality compared to the second half of the twentieth century. This metamorphosis is embodied by a paradigm shift in which the use of language, not language, should be taught. A learning model has emerged in which the learner will be able to use the grammatical skills in real life through the use of communicative approaches and then the Common Framework Document for European Languages. Theater technique, which is one of the most effective ways of bringing the learner to an active position in the education process, is widely used because of the direct support of the development, permanence, and teaching of social, cognitive and linguistic skills. The only positive contribution of the use of theater in foreign language teaching is not to bring the learner to an active position. The theater also provides an effective and powerful communication opportunity. This study aims to determine the effect of theater technique, a teaching technique in teaching French as a foreign language, on the language skills and cognitive and social development of beginners. In this study, it is aimed to the theater techniques in French teaching book Alter Ego A1, which was designed with the methodological approach proposed by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). The main criteria governing the selection of the book are that they are prepared on the basis of CEFR and are targeting students at the beginning level (A1). In the framework of the educational approach adopted in the teaching book, we have tried to show what kind of contributions and benefits the theater techniques for beginners provide and what kind of restrictions are present. As a result of the research, we concluded that the selected book is a source that makes important contributions to the development of communicative skills and structuring of information in foreign language teaching. We observed that the use of theater techniques according to communication goals and levels was beneficial in learner motivation, ambition, and effectiveness. The study consists of five main parts. In the first part, we focused on the importance of the learning and teaching of French as a foreign language was emphasized and its role in the education system. In the second part, especially in terms of other methods and approaches, we determined the similarity or different aspects of the action-oriented approach on which the thesis is based. In this context, foreign language teaching methods and approaches that are thought to contribute to the study are discussed from a historical perspective. In the third chapter, CEFR and the components of this framework are examined. In thıs part of the study, we also emphasized the importance of theater applications as a foreign language in French learning and teaching. For this purpose, we attempted to determine how theater techniques are included in the language instruction book. As a result of the study, we concluded that theater techniques are important in terms of gaining basic and sub-language skills. In the last part of the thesis, we examined the Alter Ego A1 language teaching book and introduced in terms of form and content. We reviewed the content, topics, units, and communication skills. In this way, we tried to observe the contribution of theater techniques to the development of skills. Prepared for the purpose of teaching and learning French, the target audience of teenagers and adults, Alter Ego is a series of six levels of books. The Alter Ego A1 is intended for beginners and named `exploration level` by the CEFR. It includes 120 hours of learning and teaching activity, which is the period for which the aforementioned document is considered for A1 level. In the book where the file system is preferred, each file consists of three lessons, plus a travel log and a mirror page. The total number of books in the set of books, which includes a book of students, exercise book and teacher book is 9. At the end of the student's book, there are registration documents for listening activities, grammar explanations, action shooting tables, and a multilingual dictionary. Some of the tasks that are expected to be realized for the students are designed in the book, and they aim to improve their communication skills, verbal and written comprehension, and narration actions. When focusing on the content and features of the book, it can be said that these theater activities have an important place in the application of linguistic and general skills acquired by the students. At the end of the study, we concluded that the theater techniques included in the book were effective in maintaining the interest of the newcomers.
Collections