Mesleki piyano eğitimi sürecinde metronom kullanımına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı; mesleki piyano eğitimi sürecinde metronom kullanımına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerinin incelenerek, ilgili duruma ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri arasında farklılık olup olmadığının tespit edilmesidir. Araştırma betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırma evrenini Türkiye'deki eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dalında öğrenim gören öğrenciler ve piyano öğretim elemanları ile Türkiye'deki güzel sanatlar liselerinde (GSL) öğrenim gören öğrenciler ve piyano öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarının 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri (n=253) ve aynı üniversitelerde görev yapan piyano öğretim elemanları (n=10) ile Niğde GSL, Konya Çimento GSL, T.C. Ziraat Bankası GSL 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri (n=246) ve aynı liselerde görev yapan piyano öğretmenleri (n=12) oluşturmaktadır. Araştırmada konunun kuramsal temellerinin oluşturulması aşamasında literatür taraması yapılmıştır. Bunun yanında örneklem grubundaki öğrenci ve öğretmenlerin konuya ilişkin görüşlerinin belirlenebilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek uygulanmıştır. Araştırmada, elde edilen nicel verilerin çözümlenmesinde f (frekans), % (yüzde), (aritmetik ortalama) ve ss (standart sapma) hesapları yapılmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda üniversite öğrencilerinin çoğunluğunun; mesleki piyano eğitimi sürecinde metronom kullanımına ihtiyaç duymadığı, öğretmenlerinin piyano dersinde metronom kullanımını sağlamadığı, öğretmenlerinin ders dışı piyano çalışma sürecinde metronom kullanmalarını önerdiği, metronom kullanımının teknik ve müzikal gelişimlerine olumlu etkileri olduğu, üniversite piyano öğretim elemanlarının çoğunluğunun; mesleki piyano eğitimi sürecinde öğrencilerinin piyano çalışma sürecinde metronom kullanımına ihtiyaç duyduğu, öğrencilerine ders dışı piyano çalışma sürecinde metronom kullanımını önerdiği, öğrenciye teknik ve müzikal olarak olumlu etkileri olduğu görüşünde oldukları, GSL öğrencilerinin çoğunluğunun; mesleki piyano eğitimi sürecinde piyano çalışma sürecinde metronom kullanımına ihtiyaç duymadığı, öğretmenlerinin piyano dersinde metronom kullanmalarını sağladığı, öğretmenlerinin ders dışı piyano çalışma sürecinde metronom kullanmalarını önerdiği, metronom kullanımının teknik ve müzikal gelişimlerine olumlu etkileri olduğu, GSL piyano öğretmenlerinin çoğunluğunun; mesleki piyano eğitimi sürecinde öğrencilerinin piyano çalışma sürecinde metronom kullanımına ihtiyaç duyduğu, öğrencilerine piyano dersinde metronom kullanımını sağladıkları, öğrencilerine ders dışı piyano çalışma sürecinde metronom kullanımını önerdiği, öğrenciye teknik ve müzikal olarak olumlu etkileri olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bunların yanında üniversite öğrencileri ile üniversite piyano öğretim elemanlarının piyano çalışma sürecinde metronom kullanımına ihtiyaç duyma ve öğretmenlerin piyano dersinde metronom kullanımını sağlama konularında görüşlerinin farklılaştığı, ders dışı piyano çalışma sürecinde metronom kullanımını önerme, piyano dersinde ve piyano çalışma sürecinde metronom kullanımının teknik ve müzikal gelişime katkıları (olumlu-olumsuz) ve mesleki piyano eğitimi sürecinde metronom kullanımı konularında ise her iki grubun görüşlerinin benzerlikler gösterdiği, piyano çalışma sürecinde metronom kullanımına ihtiyaç duyma konusunda GSL öğrencileri ile GSL piyano öğretmenlerinin görüşlerinin farklılaştığı, ders dışı piyano çalışma sürecinde metronom kullanımını önerme, piyano dersinde ve piyano çalışma sürecinde metronom kullanımının teknik ve müzikal gelişime katkıları (olumlu-olumsuz) ve mesleki piyano eğitimi sürecinde metronom kullanımı konularında ise her iki grubun görüşlerinin benzerlikler gösterdiği tespit edilmiştir. The aim of this study is to view the opinions of both students and teachers about using metronome during professional piano training, and determine if there is a difference between the opinions of students and teachers within the related scope. This study is a field research in a descriptive quality. The universe of this research consists of students and piano teachers in the department of musical education at teachers collage as well as students and teachers in fine arts high schools (FAHS) in Turkey. The sample of research consists of 1, 2, 3 and 4-class students (n=253) in the department of music education in the universities Niğde Ömer Halisdemir University, Necmettin Erbakan University, Balıkesir University and piano instructors (n=10) in stated universities as well as 1, 2, 3 and 4-class students (n=246) from Niğde FAHS, Konya Çimento FAHS, T.C. Ziraat Bankası FAHS, and piano teachers (n=12) from the same high schools. A literature research has been carried out in order to create theoretical fundamentals of the topic. In addition, the students and teachers in the sample group were subject to a survey which was developed by researchers, in order to specify their opinions within the scope. In this research, f (frequency), % (percentage), (arithmetic average) and ss (standard deviation) were used to analyze numeric data gained. According to the results of the research, it's been concluded that the majority of students in universities does not need the use of metronome during professional piano training, and instructors do not provide for the use of metronome in piano courses, and instructors suggest to student the use of metronome for practice process out of piano courses, the use of metronome positively contributes to technical and musical development, however, piano instructors in universities specify that students need to use metronome during professional piano training, and these instructors suggest to students the use of metronome during practice processes out of piano courses, and they indicate that the use of metronome contributes to technical and musical development of students; and the students in FAHS do not need the use of metronome during professional piano training, and teachers in high schools provide them with metronome during piano courses, also they suggest to their students the use of metronome for their practice out of piano courses, and the use of metronome contributes to their technical and musical development, piano teachers in FAHS specify that the students need to use metronome during professional piano training, and they always provide them with metronome during piano courses, and they suggest to them the use of metronome for their practices out of course times, the use of metronome contributes to technical and musical developments of students. On the other hand, it's concluded that there is a difference between the opinions of students and instructor in universities in relation to the need of using metronome during piano practices, and encouraging the use of metronome, however, the opinions of both groups are similar from the point of using metronome during practice times out of piano courses and its contribution (positive-negative) to technical and musical developments; and there is a difference between the opinions of students and piano teachers in FAHS within the scope of using metronome piano courses and practice times, but the opinions of both groups are similar from the point of using metronome during practice times out of piano courses and its contribution (positive-negative) to technical and musical developments.
Collections