Değerler eğitimi açısından Aşık Veysel`in şiirleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, halk edebiyatının 20. yüzyıldaki en güçlü temsilcilerinden biri olan Âşık Veysel'in şiirlerindeki değerlerin eğitim-öğretim bağlamında tespit edilmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Âşık Veysel'in 181 şiiri incelenmiş ve tespit edilen değerler Spranger'in sınıflandırma sistemine göre tasnif edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre Âşık Veysel'in şiirlerinde tespit edilen değerlerin bilimsel, dinî, politik ve sosyal değerler ağırlıklı olduğu görülmüştür. İnsanların ve toplumların yaşamında önemli yer tutan birçok değeri işlediği belirlenen Âşık Veysel'in şiirlerindeki değerlerin, eğitim-öğretim sürecinde de kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of the study is to determine the value of poems of Aşık Veysel who is one of the most renowned representatives of Turkish folk literature of the 20th century ,and indicate that how these poems can be used in education context. In this study document mining technique which is belong to the qualitative research method, has been used. In the frame of the study we researched all of the Aşık Veysel's 181 poems with the help of various sources and we sorted out the confirmed information according to the Spranger's classification system. In regard to the findings of this research, we understood that the values of Aşık Veysel's poems are mainly based on scientific, religious, political and social issues. Consequently we have the conclusion that the values of Aşık Veysel's poems which have an important role in people's and society's life, can be used in education process.
Collections