Öğretmen adaylarının yeşil tüketim yaklaşımına göre farkındalıklarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Evren ne kadar büyük olsa da yaşamış olduğumuz dünyanın kaynaklarının sınırlı olması ve bu kaynakların bilinçsizce kullanılması, canlılar üzerindeki hayatı olumsuz etkilemekte ve ekolojik sistemin bozulmasına sebep olmaktadır. İnsanoğlu bu durumun farkına geçte olsa varmış, gelecek nesillerin güvenli bir şekilde yaşaması için `sürdürülebilirlik` kavramına yönelmiştir. Bu gelecek, dünya üzerinde yaşayan insanların tüketim alışkanlıkları ile de alakalıdır. Ekolojik sistemin bozulmaya devam etmesi (doğal afetler, küresel ısınma, doğal kaynakların azalması vb.) devletleri, kurumları, sivil toplum kuruluşlarını, firmaları ve toplum bireylerini sürdürülebilir bir yaşam için `yeşil tüketim` kavramına yönelmelerini sağlamıştır. Burada amaç, dünyada sınırlı olan kaynakların gelecek nesillere aktarılması ve doğal çevrenin korunmasının sağlanmasıdır. Çevresel sorunların azaltılmasında her kesimin, özellikle de insanların, üstüne düşen belirli sorumlulukları vardır. Bu yüzden insanların bilinçlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu durum eğitimin ne kadar önemli olduğunu gözler önüne sermektedir. Gerek aile içerisinde gerekse okullarda verilecek eğitim ile bilinçli, çevreye duyarlı, geri dönüştürülebilen tüketim anlayışına sahip bireyler yetiştirilmesi sağlanabilir. Bu sebeple gelecek nesillere eğitmenlik yapacak olan öğretmen adaylarının `yeşil tüketim` konusunda farkındalık sahibi olmalarının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının `yeşil tüketim` kavramı hakkındaki farkındalıklarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından `Yeşil Tüketim Farkındalık Ölçeği` ölçme aracı geliştirilerek, geçerlilik ve güvenirlik sonuçları alınmıştır (KMO: 0,867). Geliştirilen ölçek ile elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programı ile cinsiyet, gelir seviyesi, öğrenim görülen bölüm ve çevre ile ilgili bir ders alma ya da almama durumlarına göre T-testi ve ANOVA testleri ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının farkındalık ölçeğinin hiçbir faktöründe cinsiyet ve çevre ile ilgili bir ders alma ya da almama durumlarına göre anlamlı bir fark bulunamazken; gelir seviyesi ile Faktör 4 arasında, öğrenim gördükleri bölümler ile Faktör 4 ve 5 arasında anlamlı bir farkın olduğu bulunmuştur. As such as the universe is large the resources of this world we live are limited, the unconscious use of these resources have an important negative impact on the life, on living things and this situation deteriorate the ecological system. Humans have become aware of this situation, but the future generations to live safely in the `sustainability` concept has been directed. This is also related to the consumption habits of people living in the future world. The deterioration of the ecological system (natural disasters, global warming, reduction of natural resources, etc.) led states, institutions, non-governmental organizations, firms and community members to move towards the concept of a `green consumption` for a sustainable life. The aim is to transfer the resources that are limited in the world to future generations and to protect the natural environment. In order to reduce the environmental problems, every sector, especially people, has certain responsibilities. Therefore, it is important to raise people's awareness. This situation shows how the education has an important place. The education provided from the family and from schools must educate individuals who are conscious, environmentally conscious and can be recycled. For this reason, prospective teachers who will teach future generations, we think that is important to have awareness about `green consumption`. In this study the aim is to determine the awareness about the `green consumption` concept by the pre-service teacher. In this situation, we analyze the results get from the researcher regarding the validity and reliability for the `Green Consumption Awareness Scale` (KMO: 0,867).The data obtained with the developed scale were analyzed with SPSS 16.0 package program and analyzed also with T-test and ANOVA tests according to the gender, income level, education branch and courses get or not about the environment. According to the results got from the teacher candidates, we note that there is not a meaningful difference in terms of gender or environment courses got or not. In the other hand, the results get between the income level and Factor 4, has a significant difference between the departments they studied and Factors 4 and 5.
Collections