The attitudes of English language teachers towards culture
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngiliz Dili öğretmenlerinin hedef kültüre karşı olan tutumlarını incelemek ve öğretmen tutumlarında cinsiyet faktörünün etkisi olup olmadığını saptamaktır. Bu araştırma Türkiye'nin yedi farklı bölgesinde, ilköğretimden yükseköğretime uzanan farklı eğitim seviyelerinde görev yapan ve farklı eğitim geçmişine sahip olan 114 kadın, 46 erkek toplam 160 İngilizce öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. İngilizce derslerinin genel amaçları ve kültür öğretimi amaçları konusunda katılımcıların görüşleri araştırılmış, ne ölçüde kültürlerarası iletişim yetisini öğretmek istedikleri incelenmiş ve öğretmenlerin hedef kültür öğeleri ne ölçüde bildikleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın veri toplama ve veri analizi aşamalarında nicel yöntemlerden yararlanılmıştır. Nicel veri elde etme aşamasında, Sercu et al. (2004) tarafından yürütülen araştırmalardan uyarlanan internet üzeriden bir anket uygulaması yapılmıştır. Anket sonuçları Sosyal Bilimler İstatistik Programı (SPSS-22) aracılığıyla analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar İngilizce öğretmenlerinin İngilizce eğitiminin öncelikli hedefinin genel dil bilgisi ve becerilerini öğretmenin yanı sıra, öğrencinin kendi kimliğini ve kültürünü anlamasını sağlamak ve yabancı dil öğrenme konusunda öğrencilerin motivasyonunu artırmak olduğunu göstermiştir. Katılımcılar, kültür öğretiminin amaçlarını öncelikli olarak öğrencilere hedef kültürdeki günlük yaşam ve rutinlerinin öğretilmesi, değer ve inançların aktarılması ve öğrencilerin kültür farklılıklarını görmesi olarak tanımlamışlardır. İngilizce öğretmenlerin kültürlerarası iletişim yetisini öğretme istekleri incelenmiş ve veri analizleri, öğretmenlerin kültür öğretiminin dil öğrenen kişiler arasında hoşgörüyü artırdığı, yabancı dil eğitiminde dil öğretimi kadar önemli olduğu ve öğrencilerin kendi kimliğini anlamasını sağladığını belirttiğini ortaya çıkarmaktadır. Bu bulgulara ek olarak, erkek öğretmenlerin kültürlerarası iletişim yetisini öğretmeye daha istekli oldukları görülmüştür. Ayrıca, sonuçlar öğretmenlerin uluslararası ilişkiler konusunda kendilerini kısmen yetersiz görürken, hedef kültürün günlük yaşam ve rutinlerini çok iyi bildiklerini, tarih, coğrafya ve politik sistemi ise yeteri kadar bildiklerini göstermektedir. The aim of the study is to investigate English language teachers' attitudes towards culture and reveal whether gender has an effect on teachers' attitudes. The study is conducted with 114 female and 46 male, totally 160 teachers working in different types of school from primary to university in seven regions of Turkey and having different educational background. It strives to find out the teachers' dispositions to the objectives of language teaching and culture teaching, the degree of teachers' willingness to teach intercultural communicative competence and their familiarity with the target culture. Quantitative methods were utilized at the data collection and analysis procedures. The data was collected via an English medium web-based questionnaire adapted by Sercu et al. (2004). The results were analyzed through the use of SPSS 22. The findings showed that helping students in developing a better understanding of their own identity and culture and promoting students' motivation for learning foreign languages are regarded as the main goals of teaching foreign language besides the acquisition of a level of proficiency in the foreign language. The participants defined the objectives of culture teaching as promoting reflection on cultural differences and providing information about shared values, beliefs, daily life and routines. The willingness of English language teachers about teaching intercultural communicative competence was also investigated and the results showed that teachers believe that teaching culture is as important as teaching the foreign language, intercultural competence teaching makes pupils more tolerant and foreign language teaching should also enhance students' understanding of their own cultural identity. The findings revealed also that male teachers are more willing to teach intercultural communicative competence than female teachers. Additionally, the study indicated that teachers are most familiar with the daily life and routines of the target culture and they are sufficiently familiar with the aspect of history, geography and political system although some of them have inadequate knowledge about the international relations.
Collections