Teknoloji kültüründen tekno-kültüre geçişte sanat ve tasarım eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının kuramsal kısmının ilk ana başlığında problemler, araştırmanın amacı ve önemi anlatılmaktadır. Ardından ikinci bölüm kuramsal çerçeve bölümünde kültür, sanat ve teknolojinin tarihsel ve tanımsal tasvirleri ile teknolojinin kültür ve sanata olan ilişkisi, süreçte bireyin benliği ve bireye dayatılan tüketim kültürü ikinci ana başlığın konusudur. Ardından teknoloji kültüründen, teknolojinin kendine ait bir kültürel ortam yaratan teknoloji kavramına tekno-kültüre geçiş ele alınmaktadır. Tekno- kültürel söylemin içeriğini oluşturan ideolojiler, ikinci olarak da ideolojileri taşıyan ve biçimini yeniden oluşturan sanat ve tasarım söylemlerinden bahsedilmektedir. Tekno-kültürel söylem düzeninin içeriğini oluşturan çeşitli ideolojilerin dönüştürdüğü mekân ve zaman algısı, bu mekân ve zaman içinde eğitimin uğradığı dönüşümler ve gelecekçi yaklaşımlar incelenmiştir. Üçüncü ana başlıkta, araştırmanın yöntemi ve literatür araştırması sonucunda belirlenmiş varsayımlar ve sınırlılıklara dikkat çekilmiştir. Dördüncü ana başlıkta tekno-kültüre ait temalar çözümlenmektir. Son ana başlıkta ise tekno-kültürün, kültür, sanat, eğitim ve bireyin sosyal günlük yaşam sitillerindeki etkilerinin her geçen gün daha çok teknoloji merkezli olmasının etkilerinin değerlendirilmesi ve ulaşılan vargılar ele alınmıştır. In the first chapter of the theoretical part of this thesis, problems are explained and the purpose and importance of the research are explained. Then, in the second part of the theoretical framework, the historical and descriptive descriptions of culture, art and technology and the relationship between technology and culture, the self of the individual in the process and the consumption culture imposed on the individual are the topics of the second main topic. Then, the transition from technology culture to technology concept which creates a cultural environment of technology itself is discussed. Ideologies constituting the content of techno-cultural discourse, and secondly, art and design discourses that carry ideologies and recreate their form. The perception of space and time transformed by various ideologies constituting the content of techno-cultural discourse order, the transformations that education has undergone in this space and time and future approaches are examined. In the third chapter, the assumptions and limitations determined by the method of the study and the literature research are pointed out. In the fourth chapter, the themes of techno-culture are analyzed. In the last title, the effects of techno-culture, culture, art, education and the effects of being more technologically centered on the daily life styles of the individual and the conclusions reached are discussed.
Collections