Sorgulama temelli öğretimin 4. sınıf öğrencilerinin kesir dilini kullanma becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sorgulama, geniş çapta araştırmanın dâhil olduğu, önceki bilgilerden yeni bilgiler elde eden öğrencilerin aktif katılım gösterdikleri bir öğrenme süreci olarak tanımlanabilir. Sorgulama temelli öğretim öğrencinin, kendi öğrenmesinden sorumlu olduğu, bilgiyi kendi zihninde yapılandırmasına olanak tanıyan araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme stratejisi benimsemesine dayanır. Kesirler; çocukların ilkokulda karşılaştığı en zor matematiksel kavramlar arasındadır. Kesirlerin kavramsal zenginliği ve karmaşıklığından dolayı matematik derslerinde öğretimine önem verilmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf matematik dersinde sorgulama temelli öğretimin öğrencilerin matematik dilini kullanma (kesir dilini kullanma) becerilerine, matematik (kesirler altöğrenme alanı) başarılarına etkisi ile öğretmen ve öğrencilerin öğrenme-öğretme sürecine yönelik yönelik görüşleri ortaya çıkarmaktır. Karma model ile tasarlanan bu çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu çalışmanın çalışma grubu Samsun da bir devlet okulunda öğrenim gören Deney Grubu (N=39), Kontrol Grubu 1 (N=36) ve Kontrol Grubu 2 (N=35) olmak üzere 3 gruptan toplam 110 ilkokul öğrencisioluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen kesirler başarı testi, kesir dilini kullanma becerisi ölçeği, süreç sonu öğretmen görüşme formu, süreç sonu öğrenci görüşme formları kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile nicel veriler ise IBM-SPSS-22 programı kullanılarak Mann Whitney U-Testi, Kruskal Wallis H-Testi, Wilcoxon Testi analizleri ve Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyon Testleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları sorgulama temelli öğretim alan öğrencilerin her iki Kontrol Grubuna göre sontest puan ortalamalarında daha başarılı olduğunu ve kesirler konusunu öğrenmede deney grubu lehine anlamlı düzeyde farklılık olduğu ortaya koymuştur. Aynı zamanda sorgulamaya dayalı olarak verilen matematik eğitiminin kesir dili kullanımını arttırdığı ve öğrencilerin diğer gruplara göre anlamlı düzeyde daha başarılı oldukları ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin görüşlerinden elde edilen bulgulara göre etkinliklerin sorgulama temelli olması, konuyu daha iyi anladıkları, öğrenme konusunda sorumluluğu kendilerinde hissettikleri, öğrenme sürecine aktif olarak katıldıkları ve bilgiyi zihinlerinde daha iyi yapılandırdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Inquiry is defined as a learning process in which comprehensive search is included and students are actively participate in the learning activities by integrating new information with old knowledge. The inquiry-based learning is based on the fact that the students are responsible for their own learning, and adopt a exploration and inquiry based learning strategies that allow them to structure the information their own minds. Due to conceptual richness and complexity of fractions, teaching them in mathematics lessons requires attention. The aim of this study is to reveal the effect of inquiry-based teaching on the students' ability to use math language (using fraction language), mathematics (sub-learning field of fractions) success at the 4th grade mathematics course in elementary school and the views of the teachers and students about learning-teaching process. In this study which was designed with mixed model, quasi-experimental design with pre-test and post-test control groups was applied. The study group consisted of 110 primary school students from a public school in Samsun. The group divided into 3 sub-groups as Experimental Group (N=39), Control Group 1 (N=36) and Control Group 2 (N=35). The data were analyzed by the researchers the academic achievement test for fraction teaching, the fractional terminology scale, end-of-process thinking form, end-of-process teacher interview form, end-of-process student interview forms. While qualitative data were analyzed by content analysis and descriptive analysis, quantitative data were analyzed using the IBM-SPSS-22 program, the Mann-Whitney U-Test, Kruskal Wallis H-Test, Wilcoxon Test analysis and Spearman Brown Row Differences Correlation Tests. The results of the study revealed that students who received inquiry-based instruction were more successful than both control groups and there was a significant difference in learning fractions. It was also found that inquiry-based mathematics education increased the use of fractional language and students were more successful than Control Groups. According to the findings obtained from the opinions of the students, it is concluded that inquiry based activities enable students to understand the topic better, students feel the responsibility for learning in themselves, they become the active participants of the learning process and they construct the information better in their minds.
Collections