`Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim` ünitesinde otantik öğrenme etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme ürünlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi `Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim` ünitesindeki kazanımlara yönelik hazırlanan otantik öğrenme temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına olan etkilerini araştırmaktır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Bu nedenle, çalışma karma yöntem araştırma niteliği taşımaktadır. Çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Sinop ilinde yer alan iki ortaokulda 50 kişiden oluşan deney grubu (27'si kız, 23'ü erkek) ve 44 kişiden oluşan kontrol grubu (24'ü kız, 20'si erkek) olmak üzere toplam 94 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubunda dersler otantik öğrenme temelli etkinliklerle işlenirken, kontrol grubundaki dersler 2013 yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında yer alan etkinliklerle işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi (ABT), Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT), Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FBDYTÖ) ölçekleri ve Neler Öğrendik? (NÖ) çalışma kâğıdı kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen nicel veriler bağımsız örneklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri, fen bilimleri dersine yönelik tutumları ve açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. The purpose of this study is to investigate the effect of the activities, which were prepared based on authentic learning towards the gains of 5th grade students from the science course's `Let's Solve the Puzzle of Our Body` unit, on students' academic achievement, scientific process skills and attitude towards science course. In the research, quantitative and qualitative data collection methods were employed together. Thus, it can be said that the study is of the nature of mixed method research. The study was conducted with a total of 94 students, during fall semester of 2015-2016 academic years, in two secondary school located at Sinop district, with an experimental group of 50 students (27 female, 23 male) and a control group of 44 students (24 female, 20 male). In the experimental group, the lessons were instructed with authentic learning-based activities, whereas in the control group they were carried out with the activities included in the 2013 Science Course Curriculum. Data collection tools used in the research were Academic Achievement Test (AAT), Scientific Process Skill Test (SPST), Attitude Scale towards Science Lesson (ASTSL) and What We Learned Worksheet (WWLW). Quantitative data obtained through the data collection tools were analyzed using independent sample t-test, whereas qualitative data were analyzed with content analysis. As a result of the research, significant differences were observed between academic achievements, scientific process skills, attitudes towards science course and the answers given to open-ended questions of experimental group's and control group's students.
Collections