Eğitim yöneticilerinin empatik eğilimlerinin araştırılması:Tekirdağ merkez (Süleymanpaşa) ilçe örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Empati kavramı günümüzde doğru iletiĢimin en önemli unsurlarından biri halinialmıĢtır. Empati kurabilen bireyler anlayıĢlı, yardımsever, çevresi tarafından sevilen,iliĢkileri kuvvetli bireylerdir. Eğitim kurumlarında ise okul yöneticilerinin kendisiniçalıĢma arkadaĢlarının yerine koyarak düĢünebilmesi, aynı bakıĢ açısı ile bakabilmesigerekmektir. Böylelikle okul yöneticilerinin empati kurabilen bireyler, olması çalıĢmaortamının huzurlu ve sorunsuz olmasına olanak sağlamaktadır. Bu araĢtırmada yönetimunsuru, eğitim yöneticilerinin özellikleri, empati kavramı ve okul yöneticilerinin empatieğilimleri incelenmiĢtir. AraĢtırmada veri toplama aracı olarak anket yönteminebaĢvurulmuĢtur. Anket iki bölümden oluĢmakta olup ilk bölümde katılımcılarındemografik bilgilerine yer verilmiĢtir. Ġkinci bölümde ise Empatik Eğilim ÖlçeğindenfaydalanılmıĢtır. AraĢtırma için 138 katılımcı ile çalıĢılmıĢ olup kullanılabilen anketformu sayısı 127 adettir. AraĢtırmada anket analizi için SPSS 21.0 programıkullanılmıĢtır. Veriler üzerinde Frekans Dağılımları, Güvenilirlik Analizleri, T- testi,Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, F testi kullanılmıĢtır. Tüm testlerdeanlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmıĢtır. Yapılan araĢtırma sonucunda eğitimyöneticilerinin genel olarak aynı zamanda da altı alt boyutu olan sempati, iletiĢim,özdeĢim, dinleme, önyargısızlık, içtenlik boyutları yüksek derecede anlamlıbulunmuĢtur.Anahtar Kelimeler: Empati, Empatik Eğilim, Eğitim, Yönetici Empathy is one of the most vital concepts in healthy communication. People whocan easily empathize are found thoughtful, caring and generally have strong relationswith their social environment. In the case of educational institutions, the administratorsshould be able to empathize with their coworkers and have the same point of view withthem. Thus, the working environment becomes more peaceful and productive. In thispaper, I focused on administrative factors, characteristics of the administrators, empathyand emphatic tendencies of the administrators of educational institutions. The researchmethod of this investigation is survey. The questionnaire form of the survey consists oftwo parts. The first part is for demographic informations of the participants and in thesecond one, Emphatic Tendency Scale is used. 138 participants were attended to surveyand 127 of the questionnaire forms are valid. SPSS 21.0 program is used for surveyresearch analysis. Frequency distribution, reliability analysis, T- test, Mann-Whitney Utest, Kruskal Wallis test, F test were applied on these data. The significance level isassumed as 0,05 in all tests. As a result of this investigation, emphatic tendencies of theadministrators of educational institutions are divided into six sub-groups; sympathy,communication, identification, listening, unprejudicedness and sincerity.Keywords: Empathy, Empathic tendency, Education, Administrator
Collections