Show simple item record

dc.contributor.advisorMünyas, Turgay
dc.contributor.authorGünay, Fethi
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:04Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673202
dc.description.abstractEmpati kavramı günümüzde doğru iletiĢimin en önemli unsurlarından biri halinialmıĢtır. Empati kurabilen bireyler anlayıĢlı, yardımsever, çevresi tarafından sevilen,iliĢkileri kuvvetli bireylerdir. Eğitim kurumlarında ise okul yöneticilerinin kendisiniçalıĢma arkadaĢlarının yerine koyarak düĢünebilmesi, aynı bakıĢ açısı ile bakabilmesigerekmektir. Böylelikle okul yöneticilerinin empati kurabilen bireyler, olması çalıĢmaortamının huzurlu ve sorunsuz olmasına olanak sağlamaktadır. Bu araĢtırmada yönetimunsuru, eğitim yöneticilerinin özellikleri, empati kavramı ve okul yöneticilerinin empatieğilimleri incelenmiĢtir. AraĢtırmada veri toplama aracı olarak anket yönteminebaĢvurulmuĢtur. Anket iki bölümden oluĢmakta olup ilk bölümde katılımcılarındemografik bilgilerine yer verilmiĢtir. Ġkinci bölümde ise Empatik Eğilim ÖlçeğindenfaydalanılmıĢtır. AraĢtırma için 138 katılımcı ile çalıĢılmıĢ olup kullanılabilen anketformu sayısı 127 adettir. AraĢtırmada anket analizi için SPSS 21.0 programıkullanılmıĢtır. Veriler üzerinde Frekans Dağılımları, Güvenilirlik Analizleri, T- testi,Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, F testi kullanılmıĢtır. Tüm testlerdeanlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmıĢtır. Yapılan araĢtırma sonucunda eğitimyöneticilerinin genel olarak aynı zamanda da altı alt boyutu olan sempati, iletiĢim,özdeĢim, dinleme, önyargısızlık, içtenlik boyutları yüksek derecede anlamlıbulunmuĢtur.Anahtar Kelimeler: Empati, Empatik Eğilim, Eğitim, Yönetici
dc.description.abstractEmpathy is one of the most vital concepts in healthy communication. People whocan easily empathize are found thoughtful, caring and generally have strong relationswith their social environment. In the case of educational institutions, the administratorsshould be able to empathize with their coworkers and have the same point of view withthem. Thus, the working environment becomes more peaceful and productive. In thispaper, I focused on administrative factors, characteristics of the administrators, empathyand emphatic tendencies of the administrators of educational institutions. The researchmethod of this investigation is survey. The questionnaire form of the survey consists oftwo parts. The first part is for demographic informations of the participants and in thesecond one, Emphatic Tendency Scale is used. 138 participants were attended to surveyand 127 of the questionnaire forms are valid. SPSS 21.0 program is used for surveyresearch analysis. Frequency distribution, reliability analysis, T- test, Mann-Whitney Utest, Kruskal Wallis test, F test were applied on these data. The significance level isassumed as 0,05 in all tests. As a result of this investigation, emphatic tendencies of theadministrators of educational institutions are divided into six sub-groups; sympathy,communication, identification, listening, unprejudicedness and sincerity.Keywords: Empathy, Empathic tendency, Education, Administratoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin empatik eğilimlerinin araştırılması:Tekirdağ merkez (Süleymanpaşa) ilçe örneği
dc.title.alternativeInvestigation of empatic tendencies of the administrators of educational institutions Teki̇rdağ province center (Süleymanpaşa) district sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmTekirdağ
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmEducators
dc.identifier.yokid10013181
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417653
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess