Niğde ili ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin öğretmen ve müfettiş görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma; Eylül 1999 tarihli Tebliğler Dergisi'ne göre uygulamada olan İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar Sosyal Bilgiler Dersi'nin Öğretmen ve Müfettiş görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Değerlendirilme boyutu içerisinde bu dersin `amaç, muhteva, öğretim faaliyetleri ve değerlendirme` durumları incelenmiştir. İlköğretim ile ilgili Milli Eğitim Temel Kanunu, Milli Eğitim Şura kararlarına da yer verilen araştırmanın teorik temellerini ortaya koymak amacıyla. İlköğretimin tarihçesi. Sosyal Bilgiler Dersi'nin niteliği, bugünkü durumu ve İlkokul programlan incelenmiştir. Araştırma bölgesini, Niğde İlindeki merkeze bağlı tüm İlköğretim Okulları oluşturmaktadır. Veriler ise. bu İlköğretim Okullarında görev yapan Öğretmenler ile bu okulları denetleyen müfettişlere uygulanan anket formları ile toplanmıştır. SUMMARY This research was done with the aim of the evaluation of 4th and 5th Social Science Lessons in view of the teachers and the inspectors in primary Education's school which is carrying out, according to the Bulletin Rewiew dated in Semtember 1999. The aim, contents and education's activities of this lesson were examined in this evaluation. The history of primary education, the quality and today's position of Social Science Lesson, and primary school's programines were examined to point out the teoric foundations of the study in Ministry of National Education. The areas of this study are consisted of all the primary schools in Niğde. The data were gathered from inquiries forms filled by inspectors who examine the school's and teachers in these schools. IV
Collections