Emniyet teşkilatında hizmet içi eğitim etkinlikleri ve bunların değerlendirilmesi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın kapsamını, Emniyet Teşkilatında hizmet içi eğitim etkinlikleri ve bu etkinliklere katılanların görüş ve önerileri oluşturmaktadır. Araştırmanın amaçlarını, Emniyet Teşkilatında hizmet içi eğitim programlarının türleri, temel amacı, programlardaki konuların içeriği, katılma şekli, programların süresi, sınıf mevcutları, programlara öğretim üyesi olarak kimlerin katılacağı, programların hangi öğretim yöntemiyle işlendiği, eğitim tesislerinin özellikleri, hizmet içi eğitimle ilgili mevzuat gibi konular oluşturmaktadır. Bu araştırma, hizmet içi eğitim etkinliklerine katılan personelin görüşlerine yer vermesi ve uygulamayı da incelemesi yönüyle önemlidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmış ve 18' i sınıflama türünde, 10' u beşli derecelendirme türünde, 1' i de açık uçlu olmak üzere.toplam 29 sorudan oluşan bir anket geliştirilmiş ve hizmet içi eğitim etkinliklerine katılmış amir ve memurların görüşleri bu anketle alınmıştır. Ankara il Emniyet Müdürlüğünde görevli personelin görüşlerini içeren 400 anket geçerli ve kabul edilebilir bulunarak çözümlemeye esas alınmıştır. Verilerin çözümlemesinde, sınıflama türündeki sorularda frekans ve yüzde, açık uçlu sorularda görüş ve öneriler, beşli derecelendirme türündeki sorular için de aritmetik ortalamalar kullanılmıştır. Ayrıca gruplar arasındaki farklılık, t-testi kullanılarak (a =0.05 güven düzeyinde) test edilmiştir. The present situation of in-service training in Police Organization and meanwhile the attendants advices and critiques about this kind of educations both embodied the problem of this research. The goal of this study is to bring the facts to light like whether it was negotiated with the students when determining what kinds of programmes will be followed and its basic purpose, the contexts of programmes, the requirements of applications, the time limits of courses, the number of students for Per class', defining the instructors qualifications, by following which educational tactics the programmes will be carried out, the ongoing rules and ways for in-service education, the sufficiency of policy and educational expenditure and the regulation of attending the courses regularly. The importance of this research is supported by its consulting the attendants of in-service training and examining the implementation of them. In Surveys model of searching has been used and 18 of all is sort of classifying, 10 fives leveling, 1 open ended. So, questionnaire has been developed consisting 29 questions. The police chives and officer's views has been taken about in-service activities. Views of personals working at Safe Directorate of Ankara has taken with 400 questionnaires. All of these has considered acceptable. In analysing of datas, frekans and percentage for classfying questions, views and suggestions for open ended questions, aritmatic average for fives leveling questions has been used. In addition differences between groups tested by using t-test (oc= 0,05 trust level ). n
Collections