Kentte ve kırsalda yetişmiş ortaokul öğrencilerinin benlik saygısı ile saldırganlık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacı, kentte ve kırsalda yetişmiş ortaokul öğrencilerinin benlik saygıları ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Araştırmanın diğer bir amacı da, çeşitli değişkenler açısından öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ile saldırganlık düzeylerinin değişip değişmediğini ortaya koymaktır.Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modelidir. Bu modelde iki ya da daha çok değişkenin birbiriyle olan ilişkisi incelenmektedir. Araştırmaya 212 kız ve 205 erkek olmak üzere toplam 417 öğrenci katılmıştır. Örneklem seçimi yapılırken tabakalı örnekleme yoluyla okullar belirlenmiş ve öğrenciler seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler kişisel bilgi formu, benlik saygısı ölçeği, saldırganlık ölçeği ile toplanmıştır. Veriler SPSS 21 paket programı yardımı ile analiz edilmiştir. Kolmogorov Smirnov testi, Mann Whitney U testi, Kruskall Wallis H testi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Benlik saygısı ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi test etmek içi ise Spearman korelasyon katsayısı hesaplanmıştır Benlik saygısı ile yaş ilişkisi bakımından kentte anlamlı sonuç bulunamamıştır. Cinsiyet, kardeş sayısı, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ile benlik saygısı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Anne babası birlikte ve sağ olan öğrencilerin benlik saygıları daha yüksek bulunmuştur. Akademik Başarı algısı yükseldikçe benlik saygısının da arttığı belirlenmiştir. Kardeş sayısı, baba eğitim durumu, sosyo-ekonomik durum algısı, anne baba birliktelik durumu ile genel saldırganlık arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Genel saldırganlık ile benlik saygısı arasında negatif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Saldırganlığın alt boyutlarına bakıldığında ise kırsalda atak, sinirli, negatif saldırganlıkta erkeklerin kızlara göre daha saldırgan olduğu belirlenmiştir. Anne eğitim durumunun yükselmesiyle saldırganlığın da arttığı bulunmuştur. Kentte yetişen öğrencilerde akademik başarı algısı yükseldikçe saldırganlık azalmaktadır. Araştırma sonucunda benlik saygısı ile saldırganlık düzeyi arasında anlamlı farklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu farka göre benlik saygısı azaldıkça saldırganlık artmaktadır. The main purpose of the survey, in the city and grew up in the countryside middle school students with their self-esteem to reveal the relationship between the levels of aggression.The purpose of the survey and a variety of other variables in terms of student's self esteem levels and aggression levels has changed.Models of the study is correlational model. This relationship, which is examined with each other two or more variables in the model. The study involved a total of 417 students, including 212 girls and 205 boys. Sampling determined by the schools while students are determined by appropriate stratified sampling and sampling of non-random sampling method. Data on personal information form, self-esteem scale, is collected by aggression scale.The scale of the data personal information form, self-esteem, aggression was collected with the scale. The data have been analyzed with the SPSS package program assistance 21. Kolmogorov Smirnov test, Mann Whitney U test, Kruskall Wallis H test data have been analyzed. Self-esteem and aggression is in-to test the relationship between the levels of Spearman correlation coefficient was calculated in terms of the age relationship with self esteem is not meaningful results are found in the city. The number of sex, sister, mother's education, father's education and self-esteem is not found a significant relationship between. The parents and the students on the right are more self-esteem. The higher the perception of self and respect for the increased academic achievement.The number of brothers, Dad's perception of socio-economic status, educational status, anne bababirlikte of General aggression with no significant difference was found between. General aggression with no significant negative directional relationship between self esteem.Sometimes the child is the size of the Bush attack, angry, negative aggression it has been determined that men more aggressive than girls.Mom training status with aggression also increases. The higher the perception of academic success in students who grow up in the city of aggression is decreasing.As a result of research self-esteem and it was inferred that there are significant differences between the level of aggression. According to this distinction, self-esteem decreases once the aggression is increasing.
Collections