Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztabak, Muhammet Übeydullah
dc.contributor.authorÇetin, Bilge
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:13Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672156
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, kentte ve kırsalda yetişmiş ortaokul öğrencilerinin benlik saygıları ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Araştırmanın diğer bir amacı da, çeşitli değişkenler açısından öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ile saldırganlık düzeylerinin değişip değişmediğini ortaya koymaktır.Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modelidir. Bu modelde iki ya da daha çok değişkenin birbiriyle olan ilişkisi incelenmektedir. Araştırmaya 212 kız ve 205 erkek olmak üzere toplam 417 öğrenci katılmıştır. Örneklem seçimi yapılırken tabakalı örnekleme yoluyla okullar belirlenmiş ve öğrenciler seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler kişisel bilgi formu, benlik saygısı ölçeği, saldırganlık ölçeği ile toplanmıştır. Veriler SPSS 21 paket programı yardımı ile analiz edilmiştir. Kolmogorov Smirnov testi, Mann Whitney U testi, Kruskall Wallis H testi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Benlik saygısı ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi test etmek içi ise Spearman korelasyon katsayısı hesaplanmıştır Benlik saygısı ile yaş ilişkisi bakımından kentte anlamlı sonuç bulunamamıştır. Cinsiyet, kardeş sayısı, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ile benlik saygısı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Anne babası birlikte ve sağ olan öğrencilerin benlik saygıları daha yüksek bulunmuştur. Akademik Başarı algısı yükseldikçe benlik saygısının da arttığı belirlenmiştir. Kardeş sayısı, baba eğitim durumu, sosyo-ekonomik durum algısı, anne baba birliktelik durumu ile genel saldırganlık arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Genel saldırganlık ile benlik saygısı arasında negatif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Saldırganlığın alt boyutlarına bakıldığında ise kırsalda atak, sinirli, negatif saldırganlıkta erkeklerin kızlara göre daha saldırgan olduğu belirlenmiştir. Anne eğitim durumunun yükselmesiyle saldırganlığın da arttığı bulunmuştur. Kentte yetişen öğrencilerde akademik başarı algısı yükseldikçe saldırganlık azalmaktadır. Araştırma sonucunda benlik saygısı ile saldırganlık düzeyi arasında anlamlı farklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu farka göre benlik saygısı azaldıkça saldırganlık artmaktadır.
dc.description.abstractThe main purpose of the survey, in the city and grew up in the countryside middle school students with their self-esteem to reveal the relationship between the levels of aggression.The purpose of the survey and a variety of other variables in terms of student's self esteem levels and aggression levels has changed.Models of the study is correlational model. This relationship, which is examined with each other two or more variables in the model. The study involved a total of 417 students, including 212 girls and 205 boys. Sampling determined by the schools while students are determined by appropriate stratified sampling and sampling of non-random sampling method. Data on personal information form, self-esteem scale, is collected by aggression scale.The scale of the data personal information form, self-esteem, aggression was collected with the scale. The data have been analyzed with the SPSS package program assistance 21. Kolmogorov Smirnov test, Mann Whitney U test, Kruskall Wallis H test data have been analyzed. Self-esteem and aggression is in-to test the relationship between the levels of Spearman correlation coefficient was calculated in terms of the age relationship with self esteem is not meaningful results are found in the city. The number of sex, sister, mother's education, father's education and self-esteem is not found a significant relationship between. The parents and the students on the right are more self-esteem. The higher the perception of self and respect for the increased academic achievement.The number of brothers, Dad's perception of socio-economic status, educational status, anne bababirlikte of General aggression with no significant difference was found between. General aggression with no significant negative directional relationship between self esteem.Sometimes the child is the size of the Bush attack, angry, negative aggression it has been determined that men more aggressive than girls.Mom training status with aggression also increases. The higher the perception of academic success in students who grow up in the city of aggression is decreasing.As a result of research self-esteem and it was inferred that there are significant differences between the level of aggression. According to this distinction, self-esteem decreases once the aggression is increasing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleKentte ve kırsalda yetişmiş ortaokul öğrencilerinin benlik saygısı ile saldırganlık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeCity and rural trained middle school students self-esteem and aggression comparison of levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmUrban life
dc.subject.ytmRural life
dc.subject.ytmRural region
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid10086188
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418290
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess