Ortaokul son sınıf öğrencilerinin mantık dışı inançlarının karar verme davranışları ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ortaokul son sınıf öğrencilerinin mantık dışı inançlarının karar verme davranışları ile ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan ortaokullarında bulunan 550 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Ergenler İçin Bireysel İnançlar Ölçeği` ve `Ergenlerde Karar Verme Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler IBM SPSS 21 Statistics paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerin değerlendirilmesinde p değeri anlamlılık düzeyi olarak p≤.05 kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda karar verme ölçeği alt boyutları olan karar vermede öz saygı, ihtiyatlı seçicilik, umursamazlık, panik, sorumluluktan kaçma ile bireysel düşünce alt ölçeği boyutları olan başarı talebi, rahatlık talebi ve saygı talebi arasındaki ilişkiler test edilmiş, saygı talebi ile rahatlık talebi ve panik arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, alt boyutlara ilişkin diğer tüm analizlerde anlamlı ilişkiler bulunmuştur This research was conducted in order to analyze the relationship between alogical beliefs of final year secondary schools students with their decision making behavior. 550 secondary school students at 2014-2015 academic year in Fatih county, İstanbul formed the sample of the research.As data collection tool, `Personal Information Form`, `Personal Belief Scale for Teenagers` and `Decision Making Scale in Teenagers` were used. Data collected within the scope of research were analyzed through IBM SPSS 21 Statistics package program. In the evaluation of the analysis, p≤.05 was accepted as p value significance level.In the research, the relationships between decision making, self-respect, cautious pickiness, recklessness, panic, escaping from responsibility which are sub-scale domains of decision making and success demand, comfort demand, respect demand which are sub-scale domains of personal beliefs were tested. Consequently, whereas no meaningful correlation between respect demand, comfort demand and panic was found, meaningful correlations were found among other domains in all analyses.
Collections