Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuzer, Nurgül
dc.contributor.authorErdin, Filiz
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:01Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672057
dc.description.abstractBu araştırma ortaokul son sınıf öğrencilerinin mantık dışı inançlarının karar verme davranışları ile ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan ortaokullarında bulunan 550 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Ergenler İçin Bireysel İnançlar Ölçeği` ve `Ergenlerde Karar Verme Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler IBM SPSS 21 Statistics paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerin değerlendirilmesinde p değeri anlamlılık düzeyi olarak p≤.05 kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda karar verme ölçeği alt boyutları olan karar vermede öz saygı, ihtiyatlı seçicilik, umursamazlık, panik, sorumluluktan kaçma ile bireysel düşünce alt ölçeği boyutları olan başarı talebi, rahatlık talebi ve saygı talebi arasındaki ilişkiler test edilmiş, saygı talebi ile rahatlık talebi ve panik arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, alt boyutlara ilişkin diğer tüm analizlerde anlamlı ilişkiler bulunmuştur
dc.description.abstractThis research was conducted in order to analyze the relationship between alogical beliefs of final year secondary schools students with their decision making behavior. 550 secondary school students at 2014-2015 academic year in Fatih county, İstanbul formed the sample of the research.As data collection tool, `Personal Information Form`, `Personal Belief Scale for Teenagers` and `Decision Making Scale in Teenagers` were used. Data collected within the scope of research were analyzed through IBM SPSS 21 Statistics package program. In the evaluation of the analysis, p≤.05 was accepted as p value significance level.In the research, the relationships between decision making, self-respect, cautious pickiness, recklessness, panic, escaping from responsibility which are sub-scale domains of decision making and success demand, comfort demand, respect demand which are sub-scale domains of personal beliefs were tested. Consequently, whereas no meaningful correlation between respect demand, comfort demand and panic was found, meaningful correlations were found among other domains in all analyses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul son sınıf öğrencilerinin mantık dışı inançlarının karar verme davranışları ile ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of relationship between alogical beliefs of final year secondary school students with their decision making behavior
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmIrrational beliefs
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmAdolescents
dc.identifier.yokid10109180
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430618
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess