Örgütsel güven – örgütsel bağlılık ilişkisi: Antalyada 4-5 yıldızlı otel çalışanları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir veya birden fazla tarafın, karşılıklı olarak itimat anlaşmasına dayanan olguya güven denmektedir. Güven; tarafların birbirleriyle ilgili ahlak kuralları çerçevesinde tahmin edilebilecek davranışlar sergilemesi durumudur. Kişiler arasındaki ilişkileri düzenleyen güven kavramı, örgütsel bağlılık konusunun en önemli unsuru olmuştur. 1950'lerden itibaren toplumsal hayatta ve iş hayatında hızlı gelişmelerin ve değişmelerin yaşanması, işletme ve yöneticilerinin sosyal sorumluluk ve iş etiği konusunda daha duyarlı davranmalarını gerekli kılmaktadır. Örgüt içerisindeki güvenin yüksek olması ile çalışanların verimliliğinin artması ve buna bağlı olarak işyeri verimliliği ve dolayısıyla rekabet etme fırsatı da doğmaktadır. Bu bağlamda örgütsel güvenin işyeri çalışanları açısından ne denli bir örgütsel bağlılık yarattığına ilişkin Antalya da 4-5 yıldızlı otel çalışanları arasında bir çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışmada otel çalışanları yaş, cinsiyet, eğitim durumu, medeni durum, iş deneyimi gibi unsurlar da gönünde bulundurularak örgütsel güvenin örgütsel bağlılığa olan etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda tüm demografik unsurlara göre 'Yöneticiye Güven', ' Çalışanlara Yönelik Güven', 'Dış Paydaşlara Güven' ve 'İş Tatmini' faktörlerine yönelik tutumlar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Mutual trust agreement of one or more parties is called `trust`. Trust; is the behavior to each other that could be expected in the context of ethics.Trust is the concept to regulate the relationships between people and has been the most important element of organizational commitment issues. Since 1950 the rapid developments and changes in social life and in business, force the companies and managers to act more sensitive to social responsibility and business ethics. The level of trust with in the organization increases the productivity of employees and productivity and hence the opportunity to compete. In this regard, a study was made between 4-5 star hotels in Antalya for employees has created an organizational commitment in terms of organizational trust of employees in the workplace.According to the results of the study; significant differences were explored between the attitudes of employees in all demographic factors towards `Trust` for 'Leaders ', Employees ', 'External Stakeholders' and 'Job Satisfaction'.
Collections