Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Özgür
dc.contributor.authorSevinç, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:00Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:00Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672047
dc.description.abstractBir veya birden fazla tarafın, karşılıklı olarak itimat anlaşmasına dayanan olguya güven denmektedir. Güven; tarafların birbirleriyle ilgili ahlak kuralları çerçevesinde tahmin edilebilecek davranışlar sergilemesi durumudur. Kişiler arasındaki ilişkileri düzenleyen güven kavramı, örgütsel bağlılık konusunun en önemli unsuru olmuştur. 1950'lerden itibaren toplumsal hayatta ve iş hayatında hızlı gelişmelerin ve değişmelerin yaşanması, işletme ve yöneticilerinin sosyal sorumluluk ve iş etiği konusunda daha duyarlı davranmalarını gerekli kılmaktadır. Örgüt içerisindeki güvenin yüksek olması ile çalışanların verimliliğinin artması ve buna bağlı olarak işyeri verimliliği ve dolayısıyla rekabet etme fırsatı da doğmaktadır. Bu bağlamda örgütsel güvenin işyeri çalışanları açısından ne denli bir örgütsel bağlılık yarattığına ilişkin Antalya da 4-5 yıldızlı otel çalışanları arasında bir çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışmada otel çalışanları yaş, cinsiyet, eğitim durumu, medeni durum, iş deneyimi gibi unsurlar da gönünde bulundurularak örgütsel güvenin örgütsel bağlılığa olan etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda tüm demografik unsurlara göre 'Yöneticiye Güven', ' Çalışanlara Yönelik Güven', 'Dış Paydaşlara Güven' ve 'İş Tatmini' faktörlerine yönelik tutumlar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
dc.description.abstractMutual trust agreement of one or more parties is called `trust`. Trust; is the behavior to each other that could be expected in the context of ethics.Trust is the concept to regulate the relationships between people and has been the most important element of organizational commitment issues. Since 1950 the rapid developments and changes in social life and in business, force the companies and managers to act more sensitive to social responsibility and business ethics. The level of trust with in the organization increases the productivity of employees and productivity and hence the opportunity to compete. In this regard, a study was made between 4-5 star hotels in Antalya for employees has created an organizational commitment in terms of organizational trust of employees in the workplace.According to the results of the study; significant differences were explored between the attitudes of employees in all demographic factors towards `Trust` for 'Leaders ', Employees ', 'External Stakeholders' and 'Job Satisfaction'.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel güven – örgütsel bağlılık ilişkisi: Antalyada 4-5 yıldızlı otel çalışanları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeRelationship between organizational trust and organizational commitment: a study on employee of 4-5 star hotels in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-04
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHotel personel
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid10126820
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438416
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess