Otomobil marka imajının satın alma üzerindeki etkileri kamu çalışanları üzerinde bir pilot çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı otomobil marka imajının satın alma üzerindeki etkilerini kamu çalışanları üzerinde yapılan analizler yöntemiyle ölçmek ve değerlendirmektir.Çalışmanın birinci bölümünde tüketici ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler incelenmiştir. Buna paralel olarak tüketici davranışını etkileyen kültürel, sosyal ve kişisel faktörlerin tüketiciler tarafından satın alma davranışına etkisi açıklanmıştır. İkinci bölümünde marka, marka konumlandırma, marka imajı ve marka imajının satın alma üzerindeki etkilerine değinilmiştir. Üçüncü ve son bölümünde ise otomotiv sektörüne ilişkin bilgiler toplanmış, Türkiye'deki otomotiv sektörünün durumu değerlendirilmiştir. Toplam üç bölümden oluşan bu çalışmada anket yöntemi kullanılmış ve bu anketler analize tabi tutulmuştur. Yapılan anket çalışması kamu çalışanları üzerinde yapılmıştır. The objective of this thesis is to evaluate the effect of automobile brand image on purchasing by surveys on public employees.The fist chapter deals with factors affecting consumer and consumer behavior. It also examines the effect of cultural, social and private factors affecting consumer behavior on purchasing behavior. The second chapter describes effect of brand, brand positioning and brand image on purchasing. The last chapter examines the gathered information about automotive industry and evaluates the situation of automotive industry in Turkey. The survey method was used in this thesis and the survey study was made on public employees.
Collections