Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serkan
dc.contributor.authorTan, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:51Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:51Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671967
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı otomobil marka imajının satın alma üzerindeki etkilerini kamu çalışanları üzerinde yapılan analizler yöntemiyle ölçmek ve değerlendirmektir.Çalışmanın birinci bölümünde tüketici ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler incelenmiştir. Buna paralel olarak tüketici davranışını etkileyen kültürel, sosyal ve kişisel faktörlerin tüketiciler tarafından satın alma davranışına etkisi açıklanmıştır. İkinci bölümünde marka, marka konumlandırma, marka imajı ve marka imajının satın alma üzerindeki etkilerine değinilmiştir. Üçüncü ve son bölümünde ise otomotiv sektörüne ilişkin bilgiler toplanmış, Türkiye'deki otomotiv sektörünün durumu değerlendirilmiştir. Toplam üç bölümden oluşan bu çalışmada anket yöntemi kullanılmış ve bu anketler analize tabi tutulmuştur. Yapılan anket çalışması kamu çalışanları üzerinde yapılmıştır.
dc.description.abstractThe objective of this thesis is to evaluate the effect of automobile brand image on purchasing by surveys on public employees.The fist chapter deals with factors affecting consumer and consumer behavior. It also examines the effect of cultural, social and private factors affecting consumer behavior on purchasing behavior. The second chapter describes effect of brand, brand positioning and brand image on purchasing. The last chapter examines the gathered information about automotive industry and evaluates the situation of automotive industry in Turkey. The survey method was used in this thesis and the survey study was made on public employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtomobil marka imajının satın alma üzerindeki etkileri kamu çalışanları üzerinde bir pilot çalışma
dc.title.alternativeThe effect of automobi̇le brand image onpurchasing-a pilot study on public employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAutomobile
dc.subject.ytmAutomobile sector
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmBrand positioning
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPublic personnel
dc.identifier.yokid10123307
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438414
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess