İlköğretim öğrencilerinde ebeveynler tarafından algılanan kişilik özellikleri ile dikkat arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuklarda dikkat konusundaki problemler ilköğretimin ilk yıllarında görülmeye ve tanılanmaya başlar. Eğer bu dönemde dikkatin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılmazsa çocukta olası bir akademik başarısızlık ve daha ötesi olumsuz akademik benlik ve benlik oluşabilir. Dikkatin geliştirilebilmesi için öncelikli olarak dikkati ortaya çıkaran kişilik özelliklerini ele almak gerekmektedir. Bu çerçevede araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin kişilik özelliklerinin dikkat düzeyleri üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada Türkiye genelindeki ilkokullarda eğitim gören 1189 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında kullanılan anket formunda Kişilik Ölçeği ve Dikkat Değerlendirme Testi yer almaktadır. Araştırma verilerinin analizinde Pearson Korelasyon ve Ki-kare testleri yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; uygulama süreci ve sonrasında kararlı olan öğrencilerin dikkatleri hayata karşı duruşunda içe dönük olan öğrencilerden, düşünme ve karar verme sürecinde mantığa başvuran öğrencilerin dikkatleri hayata karşı duruşunda dışa dönük olan öğrencilerden, hayata karşı duruşunda dışa dönük olan öğrencilerin dikkatleri düşünme ve karar verme sürecinde duyguya başvuran öğrencilerden, uygulama süreci ve sonrasında kararlı olan öğrencilerin dikkatleri hayata karşı duruşunda dışa dönük olanlardan, bilgiyi elde etme sürecinde sezgilerini kullanan öğrencilerin dikkatleri uygulama süreci ve sonrasında kararlı olan öğrencilerden, uygulama süreci ve sonrasında kararlı olan öğrencilerin dikkatleri bilgiyi elde etme sürecinde beş duyusunu kullanan öğrencilerden, düşünme ve karar verme sürecinde mantığa başvuran öğrencilerin dikkatleri uygulama süreci ve sonrasında esnek olan öğrencilerden anlamlı şekilde yüksektir.Anahtar Kelimeler: Kişilik, kişilik özellikleri, dikkat Problems of attention in children begin to be seen and diagnosed in the first years of primary education. If studies are not done to raise awareness during this period, a possible academic failure and further negative academic self and self may occur in the child. In order to be able to develop attention, it is necessary to deal with personality traits that draw attention first. In this framework, it was aimed to investigate the effect of personality traits on attention levels of primary school students. In the study, 1189 students who were educated in primary schools in Turkey were selected as the sample. Personality Questionnaire and Attention Assessment Test are used in the questionnaire form used for collecting research data. Pearson Correlation and Chi-square tests were performed in the analysis of the research data.According to the findings obtained from the research; The students who are determined to be committed during and after the implementation process and those who are introverted in the process of thinking and deciding the attention of the students who are determined to be in the process of thinking and deciding the attention of the students who are outward- Students who are determined during the application process and afterwards and students who use intuitions during the process of obtaining information from those who are determined during the application process and after the application process and those who are determined after the application process and those who are determined afterwards use the five senses of thinking, The attention of the students who apply the logic in the decision making process is significantly higher than the students who are flexible in the application process and afterwards.Keywords: Personality, personality traits, attention
Collections