Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Selçuk
dc.contributor.authorErden, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:31Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:31Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671803
dc.description.abstractÇocuklarda dikkat konusundaki problemler ilköğretimin ilk yıllarında görülmeye ve tanılanmaya başlar. Eğer bu dönemde dikkatin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılmazsa çocukta olası bir akademik başarısızlık ve daha ötesi olumsuz akademik benlik ve benlik oluşabilir. Dikkatin geliştirilebilmesi için öncelikli olarak dikkati ortaya çıkaran kişilik özelliklerini ele almak gerekmektedir. Bu çerçevede araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin kişilik özelliklerinin dikkat düzeyleri üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada Türkiye genelindeki ilkokullarda eğitim gören 1189 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında kullanılan anket formunda Kişilik Ölçeği ve Dikkat Değerlendirme Testi yer almaktadır. Araştırma verilerinin analizinde Pearson Korelasyon ve Ki-kare testleri yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; uygulama süreci ve sonrasında kararlı olan öğrencilerin dikkatleri hayata karşı duruşunda içe dönük olan öğrencilerden, düşünme ve karar verme sürecinde mantığa başvuran öğrencilerin dikkatleri hayata karşı duruşunda dışa dönük olan öğrencilerden, hayata karşı duruşunda dışa dönük olan öğrencilerin dikkatleri düşünme ve karar verme sürecinde duyguya başvuran öğrencilerden, uygulama süreci ve sonrasında kararlı olan öğrencilerin dikkatleri hayata karşı duruşunda dışa dönük olanlardan, bilgiyi elde etme sürecinde sezgilerini kullanan öğrencilerin dikkatleri uygulama süreci ve sonrasında kararlı olan öğrencilerden, uygulama süreci ve sonrasında kararlı olan öğrencilerin dikkatleri bilgiyi elde etme sürecinde beş duyusunu kullanan öğrencilerden, düşünme ve karar verme sürecinde mantığa başvuran öğrencilerin dikkatleri uygulama süreci ve sonrasında esnek olan öğrencilerden anlamlı şekilde yüksektir.Anahtar Kelimeler: Kişilik, kişilik özellikleri, dikkat
dc.description.abstractProblems of attention in children begin to be seen and diagnosed in the first years of primary education. If studies are not done to raise awareness during this period, a possible academic failure and further negative academic self and self may occur in the child. In order to be able to develop attention, it is necessary to deal with personality traits that draw attention first. In this framework, it was aimed to investigate the effect of personality traits on attention levels of primary school students. In the study, 1189 students who were educated in primary schools in Turkey were selected as the sample. Personality Questionnaire and Attention Assessment Test are used in the questionnaire form used for collecting research data. Pearson Correlation and Chi-square tests were performed in the analysis of the research data.According to the findings obtained from the research; The students who are determined to be committed during and after the implementation process and those who are introverted in the process of thinking and deciding the attention of the students who are determined to be in the process of thinking and deciding the attention of the students who are outward- Students who are determined during the application process and afterwards and students who use intuitions during the process of obtaining information from those who are determined during the application process and after the application process and those who are determined after the application process and those who are determined afterwards use the five senses of thinking, The attention of the students who apply the logic in the decision making process is significantly higher than the students who are flexible in the application process and afterwards.Keywords: Personality, personality traits, attentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinde ebeveynler tarafından algılanan kişilik özellikleri ile dikkat arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between perceived personality characteristics and attention by parents among primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmAttention
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmParents
dc.identifier.yokid10141586
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458543
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess