Marka imajının tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı marka bileşenlerinden biri olan marka imajının, satın alma üzerindeki etkilerini akaryakıt sektörü çalışanları üzerinde yapılan analizler yöntemiyle ölçmek ve değerlendirmektir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde; marka, marka değeri, marka imajı ve tüketicilerin marka imajı algısı açıklanmıştır. İkinci bölümde ise, tüketici, tüketici davranış modelleri ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler geniş bir biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, kültürel, kişisel ve sosyal faktörlerin tüketiciler tarafından satın alma davranışına etkisi açıklanmıştır. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise İstanbul ilinde akaryakıt sektöründe çalışanlar üzerinde yapılan anket uygulamalarının sonuçları analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. The purpose of this study is to measure and evaluate the effects of brand image, which is one of the aimed brand components, on purchasing by means of analyzes made on the employees of the fuel industry.The study consists of three parts. In the first part of the study, brand, brand value, brand image and brand image perception of consumers are explained. In the second part, consumer, consumer behavior models and factors affecting consumer behavior are presented in a wide range. In this context the effects of psychological , cultural, personal and social factors affecting consumer behavior on consumer purchasing behavior are explanied. In the third and last party of the study, the result of the questionnaires on the employees working in the fuel industry in İstanbul were analyzed and interpreted.
Collections