Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serkan
dc.contributor.authorDugan, Ayşegül Alev
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:28Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:28Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671776
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı marka bileşenlerinden biri olan marka imajının, satın alma üzerindeki etkilerini akaryakıt sektörü çalışanları üzerinde yapılan analizler yöntemiyle ölçmek ve değerlendirmektir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde; marka, marka değeri, marka imajı ve tüketicilerin marka imajı algısı açıklanmıştır. İkinci bölümde ise, tüketici, tüketici davranış modelleri ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler geniş bir biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, kültürel, kişisel ve sosyal faktörlerin tüketiciler tarafından satın alma davranışına etkisi açıklanmıştır. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise İstanbul ilinde akaryakıt sektöründe çalışanlar üzerinde yapılan anket uygulamalarının sonuçları analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to measure and evaluate the effects of brand image, which is one of the aimed brand components, on purchasing by means of analyzes made on the employees of the fuel industry.The study consists of three parts. In the first part of the study, brand, brand value, brand image and brand image perception of consumers are explained. In the second part, consumer, consumer behavior models and factors affecting consumer behavior are presented in a wide range. In this context the effects of psychological , cultural, personal and social factors affecting consumer behavior on consumer purchasing behavior are explanied. In the third and last party of the study, the result of the questionnaires on the employees working in the fuel industry in İstanbul were analyzed and interpreted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka imajının tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of brand image on consumers purchasing behavior
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid10154967
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480658
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess