Turistik ürün tercihinde etnosentrizm etkisi: Bebek patlaması, x ve y kuşağındaki tüketiciler üzerine Cetscale ölçeği ile karşılaştırmalı bir analiz
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, tüketicilerin etnosentrik eğilim seviyelerinin Cetscale ölçeği ile ölçülmesive etnosentrik eğilim seviyelerinin sosyo-demografik özelliklerle (yaş, cinsiyet,medeni durum, eğitim durumu ) ilişkilendirilerek Bebek Patlaması (1945-1965), X(1965–1977) ve Y (1978–1994) kuşağında yer alan tüketiciler nezdinde karşılaştırmalıolarak analizleri gerçekleştirilmiştir..Araştırmada tüketicilerin etnosentrik eğilim düzeylerinin ölçülmesinde, Shimp veSharma tarafından 1987 yılında geliştirilen, güvenilirliği ve geçerliliği pek çokuluslararası araştırma ile kanıtlanmış bir ölçek olan CETSCALE (ConsumerEthnocentrism Tendency Scale) kullanılmıştır. Ölçekte yer alan ifadeler 5'li likert tipiölçekten yararlanılarak katılımcılara ulaştırılmıştır. Tüketicilerin sosyo-demografiközelliklerinin ölçülmesinde yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, sorularınominal (sınıflı) ölçek tipinde düzenlenmiştir. Sonuç olarak katılımcıların bulunduklarıkuşaklara göre etnosentrizm düzeyleri arasında farklılık çıkmıştır. Ayrıca katılımcılarınyaş kuşakları, medeni durumları, cinsiyetleri ve eğitim düzeyleri entnosentrizmdüzeylerinde farklılık yaratmaktadır. In the study, the ethnocentric tendency levels of the consumers were measured by theCetscale scale and the ethnocentric tendency levels were related to the sociodemographiccharacteristics (age, sex, marital status, educational status) such as BabyBoom (1945-1965), X (1965-1977) ) have been analyzed comparatively by consumers.CETSCALE (Consumer Ethnocentrism Tendency Scale), a scale developed by Shimpand Sharma in 1987, which has proven to be reliable and validated by manyinternational researches, has been used to measure the ethnocentric tendency levels ofconsumers in the study. Expressions included in the scale were delivered to theparticipant using the likert type scale of 5. The socio-demographic characteristics ofthe consumers were measured in terms of age, gender, marital status, educational status,questions on the nominal (class) scale type. As a result, there was a difference betweenethnocentrism levels according to the generations of the participants. In addition, agegroups, marital status, sex, and education levels of participants are different inenthonceptibility levels.
Collections