Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Özgür
dc.contributor.authorHaberoğlu, Mehmet Hüsnü
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671569
dc.description.abstractAraştırmada, tüketicilerin etnosentrik eğilim seviyelerinin Cetscale ölçeği ile ölçülmesive etnosentrik eğilim seviyelerinin sosyo-demografik özelliklerle (yaş, cinsiyet,medeni durum, eğitim durumu ) ilişkilendirilerek Bebek Patlaması (1945-1965), X(1965–1977) ve Y (1978–1994) kuşağında yer alan tüketiciler nezdinde karşılaştırmalıolarak analizleri gerçekleştirilmiştir..Araştırmada tüketicilerin etnosentrik eğilim düzeylerinin ölçülmesinde, Shimp veSharma tarafından 1987 yılında geliştirilen, güvenilirliği ve geçerliliği pek çokuluslararası araştırma ile kanıtlanmış bir ölçek olan CETSCALE (ConsumerEthnocentrism Tendency Scale) kullanılmıştır. Ölçekte yer alan ifadeler 5'li likert tipiölçekten yararlanılarak katılımcılara ulaştırılmıştır. Tüketicilerin sosyo-demografiközelliklerinin ölçülmesinde yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, sorularınominal (sınıflı) ölçek tipinde düzenlenmiştir. Sonuç olarak katılımcıların bulunduklarıkuşaklara göre etnosentrizm düzeyleri arasında farklılık çıkmıştır. Ayrıca katılımcılarınyaş kuşakları, medeni durumları, cinsiyetleri ve eğitim düzeyleri entnosentrizmdüzeylerinde farklılık yaratmaktadır.
dc.description.abstractIn the study, the ethnocentric tendency levels of the consumers were measured by theCetscale scale and the ethnocentric tendency levels were related to the sociodemographiccharacteristics (age, sex, marital status, educational status) such as BabyBoom (1945-1965), X (1965-1977) ) have been analyzed comparatively by consumers.CETSCALE (Consumer Ethnocentrism Tendency Scale), a scale developed by Shimpand Sharma in 1987, which has proven to be reliable and validated by manyinternational researches, has been used to measure the ethnocentric tendency levels ofconsumers in the study. Expressions included in the scale were delivered to theparticipant using the likert type scale of 5. The socio-demographic characteristics ofthe consumers were measured in terms of age, gender, marital status, educational status,questions on the nominal (class) scale type. As a result, there was a difference betweenethnocentrism levels according to the generations of the participants. In addition, agegroups, marital status, sex, and education levels of participants are different inenthonceptibility levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTuristik ürün tercihinde etnosentrizm etkisi: Bebek patlaması, x ve y kuşağındaki tüketiciler üzerine Cetscale ölçeği ile karşılaştırmalı bir analiz
dc.title.alternativeThe influence of ethnocentrism on tourist product preference: A comparative analysis of babyboomers, x and y consumers on the Cetscale scale
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTouristic products
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmGeneration X
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10204101
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520134
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess