Ebeveyni boşanmış 14-18 yaş arası öğrenciler ile ebeveyni birlikte yaşayan 14-18 yaş arası öğrencilerin benlik algılarının ve kaygı düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 14-18 yaş arasında ebeveyni boşanmış ve ebeveyni birlikte olan öğrencilerin benlik algıları ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi irdelemek ve çeşitli sosyodemografik değişkenlerle bu ilişki arasındaki anlamlı farklılıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ili özel okullarından 14-18 yaş arası 70'i boşanmış aileden, 74'ü boşanmamış ailelerden oluşan toplam 144 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada ölçme aracı olarak `Benlik Algısı Ölçeği`, `Durumluluk- Sürekli Kaygı Ölçeği'' uygulanmıştır. Ayrıca Öğrencilerin bireysel ve ailevi özelliklerine yönelik bilgiler içeren ''Kişisel Bilgi Formu'' kullanımıştır.Araştırmada kullanılan iki adet ölçeğin cronbach's alpha değerleri hesaplanmış, ölçeklerden hesaplanan ortalama değerler arasında korelasyon analizi uygulanmıştır. Lineer regresyon analizi ise, Benlik saygısı ölçeğinden elde edilen bağımlı değişkeni yordayıcı değişkenleri tespit edebilmek amacıyla uygulanmıştır. Demografik değişkenlere göre ise; t testi ve Tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır.Sosyodemografik özellikler ile ölçekler bağlamında yapılan analizler sonucunda benlik algısı ve kaygı düzeyinin ters orantılı işlediği, boşanma sürecinde kız çocuklarının süreçten daha fazla ettkilendiği, boşanmış ailelerin çocuklarında kaygının benlik algısını daha yüksek oranda etkilediği, anne ve babanın eğitim düzeyinin artmasıyla benlik saygsının da arttığı, kaygı düzeyinin ise azaldığı, boşanan aileleye sahip çocukların kardeş sayısının da az olduğu ve aile ilişkilerinden memnun olma durumunun ise düşük seviyelerde gözlemlendiği görülmüştür. This study was conducted to investigate the relationship between self-perception and anxiety levels of parents who are divorced and married between 14-18 years of age and to determine the significant differences between various sociodemographic variables and this relationship. The study consists of a sample of 144 people consisting of 70 divorced families aged between 14 and 18 from private schools in Istanbul and 74 non-divorced families.`Self-perception Scale` and `Situational-Trait Anxiety Scale` were applied in the research. We also use the `Personal Information Form` which contains information about the individual and family characteristics of the students.The cronbach's alpha values of the two scales used in the study were calculated and the correlation analysis was applied between the mean values calculated from the scales. Linear regression analysis was used to determine the dependent variable predictor variables obtained from self-esteem scale. According to demographic variables; t test and one way variance analysis were applied.As a result of sociodemographic characteristics and scales analysis, it was found that the self-perception and anxiety levels were inversely proportional, that the girls were more affected by the process of divorce, divorced parents had a higher self-perception level in their children and that their parents increased their education level, it is observed that the number of siblings of children who have become divorced and divorced are also low and that the level of satisfaction with family relations is observed at low levels.
Collections