Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetingök, Sera
dc.contributor.authorArslan, Erkan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:15:58Z
dc.date.available2021-05-08T10:15:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671529
dc.description.abstractBu araştırma 14-18 yaş arasında ebeveyni boşanmış ve ebeveyni birlikte olan öğrencilerin benlik algıları ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi irdelemek ve çeşitli sosyodemografik değişkenlerle bu ilişki arasındaki anlamlı farklılıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ili özel okullarından 14-18 yaş arası 70'i boşanmış aileden, 74'ü boşanmamış ailelerden oluşan toplam 144 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada ölçme aracı olarak `Benlik Algısı Ölçeği`, `Durumluluk- Sürekli Kaygı Ölçeği'' uygulanmıştır. Ayrıca Öğrencilerin bireysel ve ailevi özelliklerine yönelik bilgiler içeren ''Kişisel Bilgi Formu'' kullanımıştır.Araştırmada kullanılan iki adet ölçeğin cronbach's alpha değerleri hesaplanmış, ölçeklerden hesaplanan ortalama değerler arasında korelasyon analizi uygulanmıştır. Lineer regresyon analizi ise, Benlik saygısı ölçeğinden elde edilen bağımlı değişkeni yordayıcı değişkenleri tespit edebilmek amacıyla uygulanmıştır. Demografik değişkenlere göre ise; t testi ve Tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır.Sosyodemografik özellikler ile ölçekler bağlamında yapılan analizler sonucunda benlik algısı ve kaygı düzeyinin ters orantılı işlediği, boşanma sürecinde kız çocuklarının süreçten daha fazla ettkilendiği, boşanmış ailelerin çocuklarında kaygının benlik algısını daha yüksek oranda etkilediği, anne ve babanın eğitim düzeyinin artmasıyla benlik saygsının da arttığı, kaygı düzeyinin ise azaldığı, boşanan aileleye sahip çocukların kardeş sayısının da az olduğu ve aile ilişkilerinden memnun olma durumunun ise düşük seviyelerde gözlemlendiği görülmüştür.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the relationship between self-perception and anxiety levels of parents who are divorced and married between 14-18 years of age and to determine the significant differences between various sociodemographic variables and this relationship. The study consists of a sample of 144 people consisting of 70 divorced families aged between 14 and 18 from private schools in Istanbul and 74 non-divorced families.`Self-perception Scale` and `Situational-Trait Anxiety Scale` were applied in the research. We also use the `Personal Information Form` which contains information about the individual and family characteristics of the students.The cronbach's alpha values of the two scales used in the study were calculated and the correlation analysis was applied between the mean values calculated from the scales. Linear regression analysis was used to determine the dependent variable predictor variables obtained from self-esteem scale. According to demographic variables; t test and one way variance analysis were applied.As a result of sociodemographic characteristics and scales analysis, it was found that the self-perception and anxiety levels were inversely proportional, that the girls were more affected by the process of divorce, divorced parents had a higher self-perception level in their children and that their parents increased their education level, it is observed that the number of siblings of children who have become divorced and divorced are also low and that the level of satisfaction with family relations is observed at low levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEbeveyni boşanmış 14-18 yaş arası öğrenciler ile ebeveyni birlikte yaşayan 14-18 yaş arası öğrencilerin benlik algılarının ve kaygı düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of self-perceptions and anxiety levels among 14-18 year-olds with parent-to-parent divorced students aged 14-18 years
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-25
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmParenting
dc.identifier.yokid10240320
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545947
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess