Özel öğrenme güçlüğü tanısı almış öğrencilerin bulunduğu kaynaştırma sınıflarında akran zorbalığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığının demografiközelliklere göre nasıl değiştiğinin, kaynaştırma öğrencisi olan sınıflar ile olmayansınıflar arasındaki farkın ve akran zorbalığı ile demografik özellikler arasındakiilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Avrupa yakasıŞişli ilçesinde bulunan resmi ortaokullar, örneklemini ise Şehit Murat Demirci ortaokulöğrencilerinden araştırmaya katılmada gönüllü olan 374 ortaokul öğrencisioluşturmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre kurban ve zorba olma puanları demografik özelliklere göreistatistiksel olarak anlamlı derecede farklılık göstermemektedir (p>0.05). Korelasyonanalizi sonuçlarına göre öğrencilerin demografik özellikleri ile kurban olma ve zorbaolma puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>0.05).Öte yandan kurban olma ile zorba olma puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı vepozitif yönde bir ilişki çıkmıştır (r=0.487; p<0.001). Kaynaştırma öğrencisi olan veolmayan sınıflarda kurban olma farkı istatistiksel olarak anlamlı olup (p<0.05), zorbaolma puanı ise anlamlı fark göstermemiştir (p>0.05). Kaynaştırma öğrencisi olansınıflarda kurban olma puanı daha yüksek çıkmıştır. In this study, it is aimed to investigate how peer bullying changes in middle schoolstudents according to demographic characteristics, the difference between the classeswith inclusion students and non-bullying classes and the relationship between peerbullying and demographic characteristics. The sample of the study consists of 374secondary school students from Şehit Murat Demirci secondary school students whovolunteered to participate in the study.According to the results of the research, the victim and bully scores did not showstatistically significant differences according to demographic characteristics (p> 0.05).According to the results of the correlation analysis, no statistically significantrelationship was found between the demographic characteristics of the students and thevictimization and bullying scores (p> 0.05). On the other hand, there was a statisticallysignificant and positive relationship between victimization and bullying scores (r =0.487; p <0.001). The difference in victimization was statistically significant (p <0.05)in the classrooms with and without inclusion students, while the bullying score did notshow a significant difference (p> 0.05). The victimization score was higher in theclasses with mainstream students.
Collections