Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetingök, Sera
dc.contributor.authorAydar, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-08T10:15:54Z
dc.date.available2021-05-08T10:15:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671499
dc.description.abstractYapılan bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığının demografiközelliklere göre nasıl değiştiğinin, kaynaştırma öğrencisi olan sınıflar ile olmayansınıflar arasındaki farkın ve akran zorbalığı ile demografik özellikler arasındakiilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Avrupa yakasıŞişli ilçesinde bulunan resmi ortaokullar, örneklemini ise Şehit Murat Demirci ortaokulöğrencilerinden araştırmaya katılmada gönüllü olan 374 ortaokul öğrencisioluşturmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre kurban ve zorba olma puanları demografik özelliklere göreistatistiksel olarak anlamlı derecede farklılık göstermemektedir (p>0.05). Korelasyonanalizi sonuçlarına göre öğrencilerin demografik özellikleri ile kurban olma ve zorbaolma puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>0.05).Öte yandan kurban olma ile zorba olma puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı vepozitif yönde bir ilişki çıkmıştır (r=0.487; p<0.001). Kaynaştırma öğrencisi olan veolmayan sınıflarda kurban olma farkı istatistiksel olarak anlamlı olup (p<0.05), zorbaolma puanı ise anlamlı fark göstermemiştir (p>0.05). Kaynaştırma öğrencisi olansınıflarda kurban olma puanı daha yüksek çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate how peer bullying changes in middle schoolstudents according to demographic characteristics, the difference between the classeswith inclusion students and non-bullying classes and the relationship between peerbullying and demographic characteristics. The sample of the study consists of 374secondary school students from Şehit Murat Demirci secondary school students whovolunteered to participate in the study.According to the results of the research, the victim and bully scores did not showstatistically significant differences according to demographic characteristics (p> 0.05).According to the results of the correlation analysis, no statistically significantrelationship was found between the demographic characteristics of the students and thevictimization and bullying scores (p> 0.05). On the other hand, there was a statisticallysignificant and positive relationship between victimization and bullying scores (r =0.487; p <0.001). The difference in victimization was statistically significant (p <0.05)in the classrooms with and without inclusion students, while the bullying score did notshow a significant difference (p> 0.05). The victimization score was higher in theclasses with mainstream students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖzel öğrenme güçlüğü tanısı almış öğrencilerin bulunduğu kaynaştırma sınıflarında akran zorbalığı
dc.title.alternativePeer bullying in inclusive classes with special learning difficulties
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-07
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning difficulty
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmPeer victimization
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10287822
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557485
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess