Müfredat laboratuar okullarında ve genel ilköğretim okullarındaki 6. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik genel tutum ve başarılarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Müfredat Laboratuar Okulları ile genel ilköğretim okullarındaki 6. sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersine karşı tutum ve akademik başarıları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı, öğrencilerin Fen Bilgisi dersindeki tutum ve akademik başarılarında okullar arasında anlamlı fark olup olmadığını betimlemek ve öğrencilerin cinsiyet, anne ve baba öğrenim düzeyinin tutum ve başarılarında farklılık yaratıp yaratmadığım saptamaktır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.Araştırmaya, Antakya merkezindeki Müfredat Laboratuar Okullarındaki 6. sınıfta bulunan 85 öğrenci ile genel ilköğretim okullarındaki 6. sınıfta bulunan 155 öğrenci olmak üzere toplam 240 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada, veri toplama araçları olarak, Fen Bilgisi tutum ölçeği ve Fen Bilgisi basan testi kullanılmıştır. Ayrıca her iki okuldaki altı Fen Bilgisi öğretmeninin sınıf içi öğretim süreçleri 2 hafta, 6 ders saati içinde yapılandırılmış gözlem formu ile gözlenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t testinden yararlanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetinin, anne ve baba öğrenim düzeyinin, Fen Bilgisi tutum ve akademik başarılan arasında anlamlı bir fark olmamasına rağmen, her iki okul arasında tutum ve akademik basanlar açısından anlamlı farklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler : Fen Bilgisi, Tutum, Akademik Basan, Müfredat Laboratuar Okulu,Toplam Kalite Yönetimi İn this research the academic success and the attitude of the students in 6 th year classes of elementary schools and curriculum laboratory schools has been compared. The main aim of this research is to describe if there are any meaningful differences between schools in terms of their academic success, and to analyse whether the student's sex, parental educational level and jobs play an important role with respect to attitude towards science and academic achievement. This research is a descriptive study based on the model of scanning. A total of 240 students have been subjected to this scanning research: 85 of them from 6 th year classes of, the curriculum laboratory school in Antakya and 155 of them from the 6 th year classes of regular elementary school. Science attitudes question name and academic achievament test are adminestered in this research. Moreover, the teaching period of the 6 science teachers in both schools has been observed by means of an observation form, throughout the 6 lessons in 2 weeks period. Arithmetic averages, standart deviation analysis of one way ANOVA and t test for independent groups are used in analysing the data. According to the results of the analysis of one way ANOVA, although the student's sex and parental level of education don't create any meaningful difference on their academic achievament and attitude towards science lessons, there is meaningful difference between the two experimental group as far as their attitudes and academic success. Key Words: Science, Attitude, Achievament, Curriculum Laboratory School, Total Quality Management
Collections