Show simple item record

dc.contributor.advisorKuran, Kezban
dc.contributor.authorBulut, Seçil
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:46Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:46Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670027
dc.description.abstractBu araştırmada, Müfredat Laboratuar Okulları ile genel ilköğretim okullarındaki 6. sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersine karşı tutum ve akademik başarıları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı, öğrencilerin Fen Bilgisi dersindeki tutum ve akademik başarılarında okullar arasında anlamlı fark olup olmadığını betimlemek ve öğrencilerin cinsiyet, anne ve baba öğrenim düzeyinin tutum ve başarılarında farklılık yaratıp yaratmadığım saptamaktır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.Araştırmaya, Antakya merkezindeki Müfredat Laboratuar Okullarındaki 6. sınıfta bulunan 85 öğrenci ile genel ilköğretim okullarındaki 6. sınıfta bulunan 155 öğrenci olmak üzere toplam 240 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada, veri toplama araçları olarak, Fen Bilgisi tutum ölçeği ve Fen Bilgisi basan testi kullanılmıştır. Ayrıca her iki okuldaki altı Fen Bilgisi öğretmeninin sınıf içi öğretim süreçleri 2 hafta, 6 ders saati içinde yapılandırılmış gözlem formu ile gözlenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t testinden yararlanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetinin, anne ve baba öğrenim düzeyinin, Fen Bilgisi tutum ve akademik başarılan arasında anlamlı bir fark olmamasına rağmen, her iki okul arasında tutum ve akademik basanlar açısından anlamlı farklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler : Fen Bilgisi, Tutum, Akademik Basan, Müfredat Laboratuar Okulu,Toplam Kalite Yönetimi
dc.description.abstractİn this research the academic success and the attitude of the students in 6 th year classes of elementary schools and curriculum laboratory schools has been compared. The main aim of this research is to describe if there are any meaningful differences between schools in terms of their academic success, and to analyse whether the student's sex, parental educational level and jobs play an important role with respect to attitude towards science and academic achievement. This research is a descriptive study based on the model of scanning. A total of 240 students have been subjected to this scanning research: 85 of them from 6 th year classes of, the curriculum laboratory school in Antakya and 155 of them from the 6 th year classes of regular elementary school. Science attitudes question name and academic achievament test are adminestered in this research. Moreover, the teaching period of the 6 science teachers in both schools has been observed by means of an observation form, throughout the 6 lessons in 2 weeks period. Arithmetic averages, standart deviation analysis of one way ANOVA and t test for independent groups are used in analysing the data. According to the results of the analysis of one way ANOVA, although the student's sex and parental level of education don't create any meaningful difference on their academic achievament and attitude towards science lessons, there is meaningful difference between the two experimental group as far as their attitudes and academic success. Key Words: Science, Attitude, Achievament, Curriculum Laboratory School, Total Quality Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüfredat laboratuar okullarında ve genel ilköğretim okullarındaki 6. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik genel tutum ve başarılarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparative study of regular schools and curriculum laboratory schools in terms of attitudes towards science and academic achievament of 6 th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmCurriculum laboratory schools
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience lesson
dc.identifier.yokid163745
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147688
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess