The written performance of the Turkish advanced university students of English with reference to the use of conjuncts from the quantitative and functional perspectives
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin bağlaçları işlevsellik ve nicelik açısından kullanım performanslarının bilgisayarlı dilbilim araçları ile araştırmak ve bunu anadili İngilizce olan üniversite öğrencilerinin dil bilgileri ile karşılaştırmaktır. Çalışma, dilin betimlenmesini amaçlayan yeni bir yaklaşım olan bilgisayarlı dilbilim çerçevesinde öğrenci verilerini bilgisayar yolu ile inceleme yöntemi üzerine odaklanmaktadır. Öğrencilerin İngilizce dil düzeyini ortaya koymak amacıyla, çalışma, bir bilgisayar programı yardımı ile her bir sözcüğü dilsel işlevine göre etiketlenmiş deney ve kontrol olmak üzere iki veri yığını kullanmaktadır. Deney veri yığını, Çukurova ve Mustafa Kemal Üniversitesi İngiiiz Dili Eğitimi Bölümünde son sınıf bilgi seviyesinde bulunan öğrencilerinin yazdığı tartışma ve betimsel nitelikli kompozisyonlardan oluşmaktadır. Kontrol veri yığını ise, Amerikalı üniversite öğrencilerinin tartışma içerikli kompozisyonlarından oluşmaktadır. Kontrol veri yığınını esas alarak ve Karşılaştırmalı Ara Dil Analizini benimseyerek yapılan araştırmada, amaç hedef dil ile ara dili (Amerikalı öğrencilerin İngilizce'sinin Türk öğrencilerin İngilizce'si ile karşılaştırılması) karşılaştırarak ilgili bölümde uygulanan müfredatınVI öğrencilerin İngilizce'sini akademik yazım normlarına ne kadar yaklaştırdığını araştırmaktır. Çalışma, bir dizi sözcük ve sözdizimi analizinden elde edilen bulgular ışığında, hem uygulanan müfredat bakımından gelişimsel olarak, hem de ana dili İngilizce olan öğrencilerin performansını esas alarak hangi sözcüklerin öğrenciler tarafından çok sık ya da çok seyrek kullanıldığı, kullanımından kaçınıldığı, resmi yada resmi olmayan kullanım olgusu açısından öğrencilerin yazılı anlatım performansını değerlendirmektedir. Anahtar Kelimeler: İşlevsel kullanım, nicel kullanım, Çok sık kullanım, Çok seyrek kullanım, İngilizce Dil Düzeyi, Yazılı Anlatım Performansı, Kullanımdan Kaçınma, Resmi Kullanım, Resmi Olmayan Kullanım. The Computer Corpus-Based Quantitative and Functional Contrastive interianguage Analysis on the Written Performance of the English Language Learners at Çukurova and Mustafa Kemal Universities with Reference to the Native Speaker Performance. This study aims to explore learners' interianguage to determine to what extent their written language reflects the norms of academic writing from both quantitative and functional perspectives through corpus, linguistics. After a general review of approaches to learner language and traditional analysis methods, the study focuses on computer learner corpus (CLC) research within corpus linguistics, a new computer based approach to linguistic description. In order to characterise learners' English, the study utilises two POS (part of speech) tagged corpora, an experimental corpus comprising argumentative and descriptive essays by the Turkish university students of proficiency level and a reference (control) corpus of argumentative essays by the American University students. Taking reference corpus as basis and adopting contrastive interianguage analysis (CIA), the study, then, investigates to what extent the syllabus in effect has approximated the learners language to academic writing norms through NL vs. IL (comparisonVIII of native language and interianguage) comparisons carried out both POS tagged and raw corpora. Finally, in the light of the findings from a serious quantitative and functional analyses, learner groups' performance is evaluated in terms of both the developmental aspect taking into consideration the syllabus in effect and over-and/or underuse phenomena regarding the native speaker performance. Keywords: Functional performance, Quantitative Performance Linguistic Proficiency, Assumed Linguistic Proficiency, Avoidance, Formal Instruction, Informal Instruction, Overuse, Underuse
Collections