Show simple item record

dc.contributor.advisorKilimci, Abdurrahman
dc.contributor.authorBayrakçi, Dilaver Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:45Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:45Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2021-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/670025
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğrencilerin bağlaçları işlevsellik ve nicelik açısından kullanım performanslarının bilgisayarlı dilbilim araçları ile araştırmak ve bunu anadili İngilizce olan üniversite öğrencilerinin dil bilgileri ile karşılaştırmaktır. Çalışma, dilin betimlenmesini amaçlayan yeni bir yaklaşım olan bilgisayarlı dilbilim çerçevesinde öğrenci verilerini bilgisayar yolu ile inceleme yöntemi üzerine odaklanmaktadır. Öğrencilerin İngilizce dil düzeyini ortaya koymak amacıyla, çalışma, bir bilgisayar programı yardımı ile her bir sözcüğü dilsel işlevine göre etiketlenmiş deney ve kontrol olmak üzere iki veri yığını kullanmaktadır. Deney veri yığını, Çukurova ve Mustafa Kemal Üniversitesi İngiiiz Dili Eğitimi Bölümünde son sınıf bilgi seviyesinde bulunan öğrencilerinin yazdığı tartışma ve betimsel nitelikli kompozisyonlardan oluşmaktadır. Kontrol veri yığını ise, Amerikalı üniversite öğrencilerinin tartışma içerikli kompozisyonlarından oluşmaktadır. Kontrol veri yığınını esas alarak ve Karşılaştırmalı Ara Dil Analizini benimseyerek yapılan araştırmada, amaç hedef dil ile ara dili (Amerikalı öğrencilerin İngilizce'sinin Türk öğrencilerin İngilizce'si ile karşılaştırılması) karşılaştırarak ilgili bölümde uygulanan müfredatınVI öğrencilerin İngilizce'sini akademik yazım normlarına ne kadar yaklaştırdığını araştırmaktır. Çalışma, bir dizi sözcük ve sözdizimi analizinden elde edilen bulgular ışığında, hem uygulanan müfredat bakımından gelişimsel olarak, hem de ana dili İngilizce olan öğrencilerin performansını esas alarak hangi sözcüklerin öğrenciler tarafından çok sık ya da çok seyrek kullanıldığı, kullanımından kaçınıldığı, resmi yada resmi olmayan kullanım olgusu açısından öğrencilerin yazılı anlatım performansını değerlendirmektedir. Anahtar Kelimeler: İşlevsel kullanım, nicel kullanım, Çok sık kullanım, Çok seyrek kullanım, İngilizce Dil Düzeyi, Yazılı Anlatım Performansı, Kullanımdan Kaçınma, Resmi Kullanım, Resmi Olmayan Kullanım.
dc.description.abstractThe Computer Corpus-Based Quantitative and Functional Contrastive interianguage Analysis on the Written Performance of the English Language Learners at Çukurova and Mustafa Kemal Universities with Reference to the Native Speaker Performance. This study aims to explore learners' interianguage to determine to what extent their written language reflects the norms of academic writing from both quantitative and functional perspectives through corpus, linguistics. After a general review of approaches to learner language and traditional analysis methods, the study focuses on computer learner corpus (CLC) research within corpus linguistics, a new computer based approach to linguistic description. In order to characterise learners' English, the study utilises two POS (part of speech) tagged corpora, an experimental corpus comprising argumentative and descriptive essays by the Turkish university students of proficiency level and a reference (control) corpus of argumentative essays by the American University students. Taking reference corpus as basis and adopting contrastive interianguage analysis (CIA), the study, then, investigates to what extent the syllabus in effect has approximated the learners language to academic writing norms through NL vs. IL (comparisonVIII of native language and interianguage) comparisons carried out both POS tagged and raw corpora. Finally, in the light of the findings from a serious quantitative and functional analyses, learner groups' performance is evaluated in terms of both the developmental aspect taking into consideration the syllabus in effect and over-and/or underuse phenomena regarding the native speaker performance. Keywords: Functional performance, Quantitative Performance Linguistic Proficiency, Assumed Linguistic Proficiency, Avoidance, Formal Instruction, Informal Instruction, Overuse, Underuseen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe written performance of the Turkish advanced university students of English with reference to the use of conjuncts from the quantitative and functional perspectives
dc.title.alternativeİngiliz dili eğitimi bölümündeki öğrencilerin, bağlaçları işlevsel ve nicelik açısından yazılı anlatımda kullanma performanslarının ana dili İngilizce olan öğrencilerin performansları esas alınarak bilgisayar destekli ortamda karşılaştırmalı analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-15
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmConjunction
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid163726
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147689
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess