İnsan kaynakları yönetiminin görünen yüzü: Fortune 500 İşletmeleri web içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
nternet kullanımının son yıllarda büyük bir hızla artması ve yaygınlaşması,fiziki alanda bulunan tüm bilgilerin bu ortama da taşınması, küçük büyük tümşirketlerin internet sayfalarının bulunması ve internet aracılığı ile gerçekleştirileniletişimin artması tüm alanlarda olduğu gibi insan kaynakları alanında da etkilerinigöstermektedir. Gerek işe alım sürecinin internet üzerinden gerçekleştirilmeyebaşlaması, sürecin bu yolla ilerletilmesi ve gerekse de insan kaynakları ile ilgilipolitikaların ve uygulamaların potansiyel çalışanlara duyurulması sebebiyleşirketlerin internet sayfalarının görünümü ve içerdiği bilgiler potansiyel çalışanadayları ve müşteriler üzerindeki etkisi ve imajı düşünüldüğünde günden güne önemkazanmaktadır. Bu nedenle internet sayfalarının ne kadar veri içerdiği, bu sayfalarınne kadar etkin kullanıldığı ve en önemlisi bu içerik yeterli olup olmadığı da önemlibir konu olmaktadır.Bu tez çalışmasında, Türkiye'nin önde gelen şirketlerinin web sitelerindeinsan kaynakları yönetimi sayfalarının hangi amaca yönelik olarak hazırlandığı vekullanıldığı, bu sayfaların neleri içerdiği üzerine analizler yapılmıştır. ÇalışmamızdaTürkiye Fortune 500 listesindeki şirketlerin (ulusal ve de yurtdışı merkezli) internetsayfalarının biçimsel ve içerik özellikleri değerlendirilmiş ve sayfalarında hangiinsan kaynakları fonksiyonlarına yer verildiği araştırılmış, varolanbu içerik ile ilgiliolarak şirketlerin mevcut durumu tespit edilmiş, yeterlilikleri ve geliştirilmesigerekenler ile ilgili olarak açıklama ve önerilerde bulunulmuştur.Ayrıca çalışmamızda yine Fortune 200 listesindeki şirketlerin web sitelerininiçerik özellikleri açısından nasıl bir dağılım gösterdiklerini görebilmek içinkümeleme analizi yapılmıştır. Son olarak ise nasıl bir insan kaynakları yönetimiiletişimi olduğunu anlamak için insan kaynakları politikaları içerik analizigerçekleştirilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: İNSAN KAYNAKLARI, WEB İÇERİK ANALİZİ, İKSTRATEJİSİ, İŞVEREN MARKASI, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKKEY WORDS: HUMAN RESOURCES, WEB CONTENT ANALYSIS, HR STRATEGY,SUSTAINABILITY
Collections